حسین توکلی کِجانی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح نهضت درختکاری از امروز تا پایان سال جاری به تعداد تقریبی 18 هزار اصله از گونه های خاص با نیاز آبی کم، مقاوم و البته با تاکید بر گونه های سازگار و بومی موجود در این منطقه به اجرا درآمد.
وی توسعه فضای سبز در بخش کهریزک را بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به آلودگی مستمر هوا در این بخش و لزوم پیش بینی راهکارهای کاهش آلودگی هوا، بایستی با کاشت نهال و مدیریت و نگهداری از درختان و ایجاد فضای سبز، زمینه کاهش آلودگی هوا در بخش کهریزک را فراهم نمود.
وی میزان آلایندگی در بخش کهریزک را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته بخش کهریزک آب و هوایی بسیار مطلوب داشت به طوری که درختان میوه در این بخش ثمردهی بالایی داشتند ولی متأسفانه اکنون این بخش به انبار ضایعات و پلاستیک تبدیل شده است.
جلسه نهضت کاشت درخت ظهر امروز با محوریت کاهش آلودگی هوا با حضور توکلی کِجانی بخشدار کهریزک، نمایندگان اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری، شهرداری های کهریزک و باقرشهر و دهیاران در سالن جلسات بخشداری کهریزک برگزار شد.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است این بخش به علت نزدیکی به شهرک صنعتی شمس آباد و مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از آلوده ترین مناطق جنوبی تهران است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.