به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح اردوهای استکبارستیزی در موزه عبرت با اشاره به مفهوم استکبار، از شیطان به عنوان‌ نخستین و بزرگترین مستکبر نام برد که در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است.
وی گفت: کبر و استکبار مقابل یکتاپرستی و خداپرستی قرار داشته و مستکبران زیاده خواه هستند و باید کبر، غرور و زیاده خواهی را از خود دور کنیم.
باقری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) معتقد بودند که آمریکا شیطان بزرگ است، افزود: این تعبیر صحیح است، زیرا آمریکا زیاده خواه و مستکبر است و ما می خواهیم با این مستکبر مبارزه کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: زیاده خواهی یعنی اینکه آمریکا بگوید ایران نباید راجع به عراق و سوریه اظهارنظر کند اما آمریکا می تواند و حق دارد که از آن سوی دنیا درباره این 2 کشور اظهار نظر کند.
وی افزود: ما با خصوصیت زیاده خواهی آمریکا مبارزه می کنیم و با مردم آن کشور کاری نداریم و هر کس که می گوید موحد است باید با آمریکا و شیطان مبارزه کند.
باقری با اشاره به ویژگی های موزه عبرت اظهار کرد: این موزه، مکانی است که در عوامل پهلوی با موحدان مستکبرانه مبارزه می کردند، ساواک این افراد را مورد شکنجه و بازجویی قرار می داد و موحدان در مقابل این شکنجه ها و استکبار ایستادگی کرده و سرخم نکردند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت آشنایی دانش آموزان با تاریخ معاصر گفت: دروس مختلف کارگاه و آزمایشگاه دارند و کارگاه و آموزشگاه دروس تاریخ و علوم اجتماعی موزه ها هستند و موزه های انسان شناسی و میراث فرهنگی هم چنین کارکردی را برای دانش آموزان دارند.

*برگزاری اردوهای استکبارستیزی با هدف بصیرت افزایی دانش آموزان
سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ نیز در این آیین اظهار کرد: اردوهای استکبارستیزی از جمله برنامه هایی است که با هدف آگاهی و بصیرت افزایی دانش آموزان در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد.
وی گفت: 200 هزار نفر ابلاغیه اردویی برای سال تحصیلی 97-96 صادر شده که یکی از آنها اردوی استکبارستیزی است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ افزود: دانش آموزان در اردوی استکبارستیزی، با نظام سلطه و ابزارهای آن در گذشته و امروز آشنا می شوند که موزه عبرت نیز زندان ها و ابزار شکنجه نظام سلطه را به نمایش گذاشته است.
سرهنگ مرادی اظهار کرد: نظام سلطه امروز با ابزارهای گوناگون در دنیا فتنه کرده و ضمن ایجاد گروه های مختلف تروریستی، القاعده، تکفیری و داعش، فقر، آشوب را بر ملت ها تحمیل می کنند تا اینکه بیشتر سلاح بفروشند.
وی با اشاره به اینکه هویت شامل بخش های مختلف دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی است، ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان ما بهتر و بیشتر از گذشته نسبت به نظام و انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند و از مرزهای هویتی خود به حفاظت و پاسداری کرده و ذره ای از آن را به دشمنان ندهند.
آیین افتتاح طرح اردوهای استکبارستیزی روز چهارشنبه با حضور عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ و جمعی از دانش آموزان بسیجی با همکاری آموزش و پرورش تهران، سازمان بسیج دانش آموزان و فرهنگیان تهران بزرگ، سپاه حضرت محمدرسول الله تهران بزرگ و موزه عبرت در این موزه برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.