به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، در این آیین جمعی از فعالان فرهنگی و مطالعاتی در حوزه کتاب و پژوهش با حضور حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، سیدعلی موسوی مترجم و محقق و ناصر ترابی مسئول مرکز مطالعات جهادی از پنج کتاب تألیفی این قرارگاه در حوزه مدیریت جهادی و همچنین از اولین کتاب تخصصی بررسی ابعاد مختلف اربعین رونمایی کردند.
حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در این آیین با اشاره به لزوم ترویج اندیشه جهادی و تأثیر دانشگاه جهادی در این اقدامات به تبیین ظرفیت های فرهنگی مراسم راهپیمایی اربعین و مراسم های مشابه اما کوچکتر از اربعین نظیر راهپیمایی مارش میرای بوسنی و اهمیت مبحث جنگال در این حوزه پرداخت.
وی، نقطه قوت تمامی این حرکت ها را در ایجاد امت واحده ای از تشیع اما به معنای جدید آن یعنی ولایت پذیری و تجمع با محوریت عنصر ولایت دانست.
سیدعلی موسوی مترجم کتاب «به سوی کربلا» نیز در این آیین با تشریح فلسفه نگارش و انتشار این کتاب، شرحی از وضعیت فرهنگی کنونی جامعه ارائه داد و نسبت به رخداد فرایند دوقطبی سازی در فضای جامعه شیعی در کشور هشدار داد.
کتاب «به سوی کربلا» که به بررسی شیعیان مذهبی ایران و عراق می‌پردازد، نگارش سه تن از اساتید دانشگاه MIT است که با نگاه آماری و تحلیلی، به بررسی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی راهپیمایی بزرگ اربعین می پردازد.
این کتاب حاوی مطالبی همچون گزارش های آماری در حوزه های متعدد مانند جمعیتی، عقیدتی و جغرافیایی است و شامل بر تحلیل های آکادمیک و مفصلی از این مباحث است که ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این حرکت عظیم را بررسی می‌کند.
همچنین پنج کتاب تألیفی و نگارشی دیگر که توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در حوزه مطالبه گری جهادی و مدیریت جهادی منتشر شده اند؛عبارتند از«مطالبه گری جهادی»، «مدیریت جهادی در نهج البلاغه» (2جلد)، «مدیریت جهادی در قرآن» (2جلد) است.
در حاشیه این مراسم، غلامرضا آزادی عضو مرکز مطالعات جهادی، ضمن رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین‌المللی شعر جهادی، از آغاز به کار این کنگره خبر داد.
اشعار ارسالی به دبیرخانه این کنگره قرار است به موضوعاتی نظیر حرکتهای جهادی، حاشیه نشینی، ایثارگران و شهدای جهادگر، و مستضعفین بپردازند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.