سید رحیم فاضلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف مهم امور اجتماعی بهزیستی بویژه درحوزه مددکاری رسیدگی به مشکلات مددجویان، توانمند سازی، ایجاد اشتغال و خودکفا کردن آنها است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه بهزیستی همه تلاش خود را به کار می برد تا با ارائه مهارت های آموزشی، فنی و حمایت های مالی و سرمایه ای و ارائه تسهیلات شرایط را برای توانمند سازی مددجویان مهیا کند.
وی عنوان کرد: اشتغالزایی 130 نفر از این مددجویان بواسطه رایزنی های بهزیستی با صاحبان مشاغل و مراکز تولیدی انجام گرفته است و بقیه نیز با دریافت تسهیلات کم بهره از تعاونی ها و کارگاه های حمایت شده سازمان، صاحب شغل شده اند.
فاضلی نژاد با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای اشتغالزایی مددجویان طرح های مناسبی را ارائه می دهد، اظهار کرد: در صورت اشتغالزایی هر مددجو، 30 در صد از حق بیمه ای را که باید توسط کارفرما پرداخت شود، توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: بهزیستی هزینه ای را هم تحت عنوان جبران کم کاری معلولان شاغل به کارفرماها پرداخت خواهد کرد.
وی در ادامه از تسهیلات 37 میلیارد ریالی اشتغال با کارمزد چهار درصد برای مددجویان این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان از تسهیلات برای سال جاری در دستور کار قرار دارد و تاکنون 140 فقره پرونده در این مورد تشکیل شده است و برای دریافت تسهیلات 200 میلیون ریالی به بانک ها معرفی شده اند.
رییس اداره بهزیستی ری در ادامه از چگونگی تعامل بانک ها در دریافت وثیقه از مددجویان گلایه کرد و گفت: بانک ها در نوع دریافت وثیقه و ضامن همکاری لازم را با مددجویان ندارند و وسیقه هایی را طلب می کنند که در توان مددجویان نیست.

** افزایش 27 درصدی کمک های مردمی به بهزیستی ری
رییس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه از افزایش 27 درصدی مشارکت های مردمی در این شهرستان خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی با وجود گستردگی در وظایف و ماموریت ها، با برخی کمبودهای مالی و امکانات مواجه است که راه آن تقویت و افزایش ظرفیت مشارکت های مردمی به این نهاد است.
سید رحیم فاضلی نژاد با تاکید بر این که مجموعه بهزیستی شهرستان ری برای تحقق اهداف خود نیازمند مشارکت های مردمی است، خاطر نشان کرد: این نهاد کمک های مردمی را مدیریت می کند و بستری را فراهم کرده تا مددجویان با تکیه بر کرامت انسانی توانمند شوند.
وی از تحویل 180 واحد از طرح های مسکن مهر در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: این واحدها در آینده ای نزدیک به مددجویان بهزیستی شهرستان ری تحویل داده می شود.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.