به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف منصوری عصر یکشنبه در شصت و یکمین جلسه ستاد توسعه گلخانه ها و قارچ استان تهران که با موضوع بررسی روند توسعه گلخانه در سطح شهرستان های استان تهران برگزار شد افزود: توسعه گلخانه ها از پروژه های اصلی و مورد تاکید در اقتصاد مقاومتی است و باید همه مدیران با حساسیت و پیگیری شبانه روزی این برنامه را دنبال کنند.
وی خطاب به مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان های استان تهران گفت: توسعه گلخانه ها فعالیت شبانه روزی و پیگیری جدی شما را می طلبد و باید در ماه های پیش رو تا پیش از آغاز فصل سرما ، تمام توان خود را برای رسیدن به هدف گذاری های کنید و در 3 حوزه اصلی گلخانه ها ، مکانیزاسیون و اجرای سیستم های نوین آبیاری به کار بگیرید.
منصوری همچنین ضمن تشکر از فعالیت های بانک کشاورزی استان تهران خواست تا در بررسی وثایق و ارزیابی به موقع پرونده های متقاضیان دریافت تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشد .
وی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک با دستگاه های مرتبط از جمله دامپزشکی و محیط زیست استان تهران گفت : مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان های استان باید برای حل مسائل و مشکلات پیش رو جلسات مشترکی را با این ادارات ذیربط در شهرستان و نیز فرمانداران که رئیس ستاد توسعه گلخانه های هر شهرستان اند، برگزار کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با مهندس طهماسبی، معاون وزیر در امور تولیدات گیاهی ، به زودی مصوبه مجوز تاسیس گلخانه های کوچک مقیاس ابلاغ می شود.

**جذب 50 میلیاردی منابع و مواد خام در حوزه مکانیزاسیون استان
وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 50 میلیارد ریال منابع در حوزه مکانیزاسیون در استان تهران جذب شده که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
منصوری هم چنین با اشاره به اجرای سامانه های نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تا نیمه مرداد ماه تمامی مطالعات لازم برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار باید به پایان رسیده و قراردادها با پیمانکاران منعقد شود تا منطبق با شرایط اقلیمی و آب و هوایی پیش از برودت هوا به تعهدات اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی استان دست یابیم.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، از ابتدای سالجاری تا کنون حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و همچنین به میزان 14 هزار هکتار در دست اجرا و مطالعه است.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.