حجت الاسلام غلامرضا محمد زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت اولین موقوفه با نیت علم و فناوری در تهران در سال گذشته اظهار کرد: در راستای حمایت از علم، نخبگان جوان و توسعه سهم وقف در حوزه علم و فناوری، تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ترویج فرهنگ وقف و بستر ایجاد موقوفات جدید برای علم و فناوری به امضا رسید که به دنبال آن اولین موقوفه علم و فناوری دراستان تهران به ثبت رسید.
وی بیان کرد: در سال گذشته به سهم وقف در تولید علم و فناوری در این اداره توجه شده و این موضوع در سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است.
محمد زاده خاطرنشان کرد: در این راستا با بنیاد ملی نخبگان جلسات متعددی برگزار و مقرر شد 190 نفر از نخبگانی که در بنیاد شناسنامه دارند، معرفی شده و حمایت شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه این نخبگان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: این مراسم با عنوان جایزه علمی امام صادق (ع) از محل موقوفات برگزار و از نخبگان تجلیل شد.
وی با بیان اینکه این نخبگان صاحب ایده هایی هستند که باید تبدیل به محصول شود، اظهار کرد: نخبگان در مسیر تبدیل ایده به محصول دارای مشکلاتی هستند و ظرفیت مادی و مکانی کافی ندارند و اوقاف تهران برای حمایت از این افراد تلاش می کند.
محمد زاده با بیان اینکه بخشی از اتفاقات سال گذشته به زیرساخت هایی که در سال های قبل در این اداره کل ایجاد شده باز می گردد، خاطرنشان کرد: بر این اساس 95 وقف جدید در سال گذشته با نیات های اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی انجام شده است.
وی با اشاره به بهبود روابط سازمان با برخی از خیرین در سال گذشته اظهار کرد: همچنین در سال 95 با خیریه ها و خیرینی که معمولا با اوقاف رابطه خوبی نداشتند، جلساتی برگزار شد و در نهایت بخشی از آنها اموال قابل توجه خود را وقف کردند.
وی برگزاری مسابقات قرآن استانی و کشوری را از دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف و ماموریت های اوقاف برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی در رشته های قرآنی است، بر این اساس مسابقات استانی و کشوری در سال گذشته انجام شد و برگزیدگان آن در تاریخ 30 فروردین 96 به مسابقات بین المللی اعزام خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به رویکرد برنامه های اداره کل اوقاف تهران برای سالجاری خاطرنشان کرد: امسال برای تبدیل بقاع متبرک به قطب فرهنگی تلاش می کنیم.
وی حمایت از تولید فرهنگی برای برآورده کرده نیاز جوانان، تربیت نیروهای فرهنگی که بتوانند بار فرهنگی نظام اسلامی را به دوش کشند و حمایت از تولید کالای فرهنگی در بازار را مهمترین رویکرد سال جاری اداره کل اوقاف عنوان کرد.
سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.