به گزارش ایرنا، عباسعلی عامری روز دوشنبه در جلسه ستاد کشاورزی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شرایط مناسب اقلیمی و آب و هوایی اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال و بارش بیش از 310 میلی متر باران در استان تهران باعث شده تا وضعیت اراضی دیم و آبی گندم استان تهران از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار شود.
وی افزود: امسال پیش بینی می شود که بیش از 15 میلیون تن گندم از مزارع سراسر کشور برداشت شود و استان تهران نیز با توجه به وضعیت مناسب شرایط آب و هوایی، از میزان برداشت محصول به مراتب بیشتر از سال گذشته برخوردار شود.
عامری گفت: سیلاب ماه گذشته در برخی از مناطق استان تهران، هیچ خسارتی به مزارع گندم استان وارد نکرد و قطعا برداشت محصول نسبت به سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار می شود.
وی تأکید کرد: مهمترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فراهم کردن شرایط مناسب برای برداشت محصول گندم، حذف دلالان و جلوگیری از فعالیت برخی از افراد سود جو است از این رو با برگزاری جلسات متعدد، بسیاری از مشکلات گندم کاران شناسایی و برای تأمین سوخت مورد نیاز کمباین داران، پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر خدمات کارشناسی حوزه گندم و شبکه های مراقبت از مزارع در سطح اراضی زیر کشت گندم استان تهران مستقر شده و در تأمین نهاده های مورد نیاز کشاورزان هیچ کمبودی وجود ندارد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که توسعه فعالیت های مربوط به کشت گلخانه ای، مهمترین برنامه در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: دولت با انجام فعالیت های کارشناسی، به این نتیجه رسیده که مهمترین راه در مدیریت منابع آب، ایجاد فرصت های شغلی پایدار، کاهش هزینه های تولید و افزایش میزان صادرات، حرکت به سمت کشت گلخانه ای است.
وی گفت: استان تهران در توسعه کشت گلخانه ای از سال 94 تاکنون، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، سهمیه استان تهران در توسعه گلخانه در سال گذشته 145 هکتار بود در صورتی که سال گذشته 310 هکتار گلخانه در مناطق مختلف کشور احداث شده است.
عامری سهم قرچک در توسعه گلخانه ها در سال 98 را حدود 15 هکتار اعلام کرد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به صادرات محصولات کشاورزی گفت: دو پایانه صادراتی در غرب و شرق استان به عناوین پایانه صادراتی گل و گیاه و پایانه صادراتی سبزی و صیفی جات احداث می شود که پایانه غرب استان تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.