روح اله سلطانی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 50 انشعاب تجاری بازار خاورشهر نیز بازسازی شد اظهار داشت: شبکه توزیع آب این شهر دارای قدمت بالایی است و سال های طولانی بهره برداری از این شبکه همراه با استفاده از تجهیزات وتاسیسات قدیمی، موجب فرسودگی شدید این شبکه و افزایش تعداد حوادث شبکه و انشعاب ها شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 30 کیلومتر از شبکه توزیع این شهر نیازمند بازسازی و نوسازی است افزود: بازسازی کل شبکه و انشعاب های فرسوده این شهر نیازمند منابع مالی و زمان زیاد است به همین دلیل 'طرح اضطراری بازسازی نقاط حادثه خیز و محدوده های دارای آمار بالای حوادث شبکه' در دستور کار امور آب و فاضلاب خاورشهر قرار گرفته است.
سلطانی مهر ادامه داد: 'طرح اضطراری بازسازی نقاط حادثه خیز و محدوده های دارای آمار بالای حوادث شبکه' خاور شهر با هدف کاهش حوادث شبکه توزیع، کاهش هزینه های جاری، کاهش هدر رفت آب، ارائه خدمات شایسته تر و جلب رضایت مشترکان برشمرد.
وی عنوان کرد: آمار و اطلاعات حوادث شبکه در نخستین گام از اجرای این طرح مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و با بررسی پراکندگی و تعداد حوادث، محدوده های دارای حوادث بالا شناسایی و اولویت بندی شد، بر اساس پایش های صورت گرفته محدوده انشعاب های تجاری فاز 2 بازار خاورشهربه عنوان اولویت نخست، بازسازی و نوسازی انتخاب شد.
سلطانی مهر با بیان این که انجام عملیات بازسازی واصلاح شبکه به صورت امانی و تنها توسط 2 گروه دونفره امدادی انجام شده است افزود: نکته مهمی که در اجرای این طرح عمرانی قابل اشاره است کاهش و صرفه جویی 55 درصدی هزینه هاست که به دلیل اجرای عملیات به صورت امانی محقق شد و طی آن 130 متر از شبکه توزیع آب خاورشهر به قطر 100 میلیمتر و تعداد 50 انشعاب آب تجاری این شهر اصلاح و بازسازی شد.
وی با اشاره محدودیت ها و مشکلات اجرای این عملیات عمرانی اظهار داشت: محدودیت محل عبور برای رفت و آمد عابران و ضرورت دقت زیاد در رعایت ایمنی در سطح بازارچه، حجم زیاد بتن های تخریبی کف خیابان، مانع بودن لوله های قدیمی درمسیرحفاری ولوله گذاری واختلاف سطح سکوهای مجتمع های تجاری از جمله مشکلات وموانع اجرای این طرح عمرانی بود که با تلاش کارکنان این اداره از سر راه برداشته شدند.
به گزارش ایرنا، خاورشهر نام شهرکی در بزرگراه امام رضا (ع) در فاصله 11 کیلومتری از جنوب شرقی شهر تهران است.
3218 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.