به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرتضی توکلی گفت: بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه تا پایان آبان ماه امسال در 440 مدرسه مقطع متوسطه دوره اول مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و نواحی یک و 2 شهر ری برگزار می شود.
وی، مراحل قبل از انتخابات طرح شهردار مدرسه را شامل انعقاد تفاهم نامه بین مناطق 22 گانه شهرداری با ادارات آموزش و پرورش مناطق، انعقاد تفاهم نامه با مدارس مجری طرح، آگاه سازی دانش آموزان نسبت به جزئیات این طرح، اعلام شرایط داوطلبین برای کاندیداتوری توسط مربی پرورشی، ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری و تبلیغات توسط کاندیداها از یک هفته قبل تا یک روز قبل از انتخابات عنوان کرد.
توکلی با اشاره به فرآیند تشکیل تیم اجرایی و ثبت نام داوطلبان اظهارداشت: پس از تشکیل تیم اجرایی انتخابات، ثبت نام داوطلبان شهردار مدرسه و معاونین توسط نماینده تیم اجرایی انجام می شود و پس از تکمیل فرم های خود ارزیابی توسط دانش آموزان، تیم اجرایی ظرف مدت یک هفته پس از اتمام ثبت نام، نسبت به ارزیابی و اعلام نتیجه اقدام می کند.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: بر اساس شرایط این دوره از انتخابات شهردار مدرسه، دانش آموزانی که حدنصاب نمرات ارزیابی ها را کسب کرده باشند واجد شرایط احراز برای کاندیداتوری، شناخته شده و سایر دانش آموزان می توانند از بین این افراد، یک نفر را به عنوان شهردار مدرسه انتخاب کنند.
وی با اشاره به رویکرد گسترش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی افزود: طرح شهردار مدرسه ضمن شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، آنان را از طریق بر عهده گرفتن وظایف مشخص گروهی، نسبت به تمرین مهارت های اجتماعی و فعالیت های مشارکت پذیر آماده می کند.
توکلی، آشناشدن دانش آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت های شهروندی، یادگیری تصمیم گیری جمعی، آشنایی با مفهوم انتخابات و شرایط انتخاب شوندگان و آشنایی با سرفصل های فعالیت و ماموریت مدیریت شهری را از دیگر اهداف طرح شهردار مدرسه برشمرد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.