پس از لگد زدن پلیس به سر و صورت فردی که در فرودگاه منچستر انگلیس روی زمین افتاده بود، بحث‌ها و انتقادها درباره رفتار نژادپرستانه پلیس در این کشور افزایش یافت.

به گزارش جماران ،   شهروندان انگلیس در ارزیابی خشونت پلیس در فرودگاه منچستر در 23 ژوئیه، مدعی شدند که پلیس در این کشور از نظر نهادی نژادپرست است.

پس از لگد زدن پلیس به سر و صورت فردی که در فرودگاه منچستر انگلیس روی زمین افتاده بود، بحث‌ها و انتقادها درباره رفتار نژادپرستانه پلیس در این کشور افزایش یافت.

شهروندان انگلیس در ارزیابی خشونت پلیس در فرودگاه منچستر در 23 ژوئیه علیه مردم به ویژه کسانی که مسلمان معرفی شده‌اند در گفتگو با خبرنگار آنادولو، مدعی شدند که پلیس در این کشور از نظر نهادی نژادپرست است.

کریس ناینهام، معاون رئیس ائتلاف جنگ را متوقف کنید، گفت که هیچ توجیهی برای این نوع خشونت پلیس وجود ندارد.

او اظهار داشت: به نظرم رسید که چند افسر پلیس خود را کاملاً دارای مصونیت دانستند. آنها می‌توانستند هر کاری که می‌خواستند انجام دهند.

ناینهام همچنین خاطرنشان کرد که این تصور را دارم که این افسران از وارد کردن ضربات مهلک لذت می‌بردند.

او گفت: فکر نمی‌کنم این یک حادثه منفرد باشد. حدود 10 روز پیش در شرق لندن، یک فعال حامی فلسطین توسط افسران پلیس هدف گلوله قرار گرفت. آشکارا نژادپرست بودند و آشکارا از اعمال خشونت شدید علیه آسیایی‌ها و مسلمانان لذت می‌بردند.

ناینهام با ادعای اینکه "نژادپرستی" مشکلی در پلیس انگلیس است، گفت که نزدیک به 1000 افسر در پلیس لندن به دلیل جرائمی مانند تبعیض، خشونت نژادپرستانه، توهین نژادی و سوءاستفاده از زنان از کار تعلیق شده‌اند.

او با این استدلال که در پلیس به ویژه علیه مسلمانان، آسیایی‌ها و اسلام این نگرش وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نگرش به دلیل نفوذ دولت حامی اسرائیل در مواجهه با حوادث غزه افزایش یافته است.

شهروندی به نام فرانک نیز اظهار داشت که حادثه منچستر تکان دهنده بود اما غافلگیرکننده نبود.

فرانک با بیان اینکه آنچه در فرودگاه منچستر اتفاق افتاد باعث تغییر در پلیس نخواهد شد، گفت: این وضعیت صدها سال است که ادامه دارد.

شهروندی به نام استوارت می‌گوید: می‌خواهند که پلیس بد باشد.

وی اظهار داشت که پلیس بدون تبعیض نسبت به همه چنین برخوردی دارد.

استوارت با بیان اینکه پلیس در اعتصابات و اعتراضات چهره خشن خود را به انگلیسی‌ها نیز نشان داد، گفت: آنها در دهه 1980 علیه معدنچیان نیز این کار را کردند. آنها با معدنچیان بسیار بد بودند. همه معدنچیان انگلیسی بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.