نخست‌وزیر بریتانیا حوادث پس از واقعه حمله با چاقو به یک کلاس آموزش رقص در کشورش را که منجر به کشته شدن سه کودک شد «خشونت‌طلبی و اوباشگری راست افراطی» خواند و محکوم کرد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،  نخست‌وزیر بریتانیا صحنه‌های آشوبی که پس از وقوع حادثه چاقوکشی رخ داد را به‌عنوان «اعمال یک اقلیت کوچک و بی‌فکر» توصیف کرده و نفرت راست‌گرایان افراطی را محکوم کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا حوادث پس از واقعه حمله با چاقو به یک کلاس آموزش رقص در کشورش را که منجر به کشته شدن سه کودک شد «خشونت‌طلبی و اوباشگری راست افراطی» خواند و محکوم کرد.

به گفته کی‌یر استارمر صحنه‌های آشوب و خشونت در پی وقوع این حوادث، نتیجه رفتار «یک اقلیت کوچک و بی‌مغز» است و هر گونه نفرت‌پراکنی از سوی راست‌گرایان افراطی باید فورا پایان یابد.

بنا به گزارش رسانه‌های داخلی بریتانیا، دولت این کشور برای بررسی وقایع خشونت‌آمیز اخیر و یافتن راه‌های مهار گسترش آن، قرار است امروز دوشنبه، ۵ اوت ۲۰۲۴ در قالب نشست کمیته اضطراری موسوم به «جلسه کبری» تشکیل جلسه دهد.

نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه در اظهاراتی، وعده داد که دولتش «هر آنچه که برای بازداشت و محاکمه اوباش‌ها» لازم باشد را انجام خواهد داد.

کی‌یر استارمر در واکنش به خشونت‌ها و ناآرامی‌هایی که به تازگی بخشی از کشورش را فرا گرفته این سخنان را ایراد کرد.

همزمان با این اظهارات، پلیس بریتانیا در شهر راترهام تلاش می‌کرد تا گروهی از شورشیان راست‌ افراطی را که قصد داشتند وارد هتل محل اسکان پناهجویان شوند، کنترل و مهار کند.

آقای استارمر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «هیچ توجیهی، مطلقاً هیچ توجیهی، برای این اقدامات وجود ندارد و همه افراد فهیم، عاقل و منصف باید چنین خشونت‌هایی را محکوم کنند.»

نخست وزیر بریتانیا سپس تصریح کرد: «من از بیان حقیقت طفره نمی‌روم؛ این خشونت‌ها نوعی اوباشگری از سوی راست افراطی است.»

پس از کشته شدن سه دختر و زخمی شدن چندین کودک دیگر در جریان حمله با چاقو به یک کلاس رقص در هفته گذشته و انتشار شایعات و گزارش‌های نادرست مبنی بر مسلمان و مهاجر بودن مهاجم، خشونت و آشوب بخش‌هایی از بریتانیا را فرا گرفته است.

با توجه به بسیج هزاران نیروی پلیس برای مقابله با آشوب‌ها و خشونت‌های جاری و نیز در نظر گرفته شدن تدابیر امنیتی گسترده برای مهار این بحران، پلیس هشدار داده است که ممکن است امکانات لازم برای رسیدگی کامل‌ به سایر جرایم را در مقطع فعلی در اختیار نداشته باشد.

دعوت به اعتراضات عمدتا در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و یکی از مهمترین چهره‌ها برای هماهنگی و سازمان‌دهی این خشونت‌ها فردی به نام استیون یاکسلی-لنون است که به اسم مستعار تامی رابینسون شهرت دارد.

او هدایت یک تشکل اسلام‌هراس و راست افراطی موسوم به «لیگ دفاع انگلیس» را بر عهده دارد که به گزارش پلیس، در برپایی اعتراض‌های خشونت‌آمیز در ساوت‌پورت یک روز پس از واقعه حمله با چاقو به کلاس آموزش رقص کودکان نقش داشته است.

کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا در همین راستا متعهد شده است که به خشونت‌ها و هرج و مرج جاری در کشورش پایان دهد.

به گفته وی، امکانات و منابع مالی بیشتری برای مهار این بحران در اختیار پلیس بریتانیا قرار خواهد گرفت و با افرادی که در چنین اقداماتی مشارکت داشته باشند با «تمام قوا» برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.