به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در نشست هم اندیشی ائمه جمعه در خصوص مشکل آب دشتستان افزود: کم بارشی، نبود منابع تامین آب، کاهش سفره های آب زیرزمینی، طراحی نکردن منابع صنعتی تامین آب مانند آب شیرین کن باعث شده مشکل تاریخی کمبود آب در استان حل نشود و مردم شرایط سختی را تجربه کنند.
وی یادآور شد: تدوین سند چشم انداز آب استان که پیش از این نیز بر آن بسیار تاکید شده باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی شود.
صفایی بوشهری بیان کرد: خشکسالی های پی در پی تامین آب را برای استان بوشهر به یک بحران تبدیل کرده اما مسئولان باید جوابگوی مردم باشند و مسائل را با آنها در میان بگذارند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش مسئولان در خصوص حفاری و کف شکنی چاهها و طراحی آب شیرین کن ها گفت: مردم باید در جریان تلاشهای انجام شده برای برطرف کردن مشکل کم آبی در شهرستان دشتستان قرار گیرند.
امام جمعه برازجان گفت: یکی از مهمترین دغدغه مردم دشتستان که همه مسائل ومشکلات را تحت الشعاع قرار داده مساله آب است به نحوی که برخی محله های شهر برازجان 10 روز آب به آنها نرسیده است.
حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به تاثیر روحی و روانی مشکل کم آبی بر مردم افزود: بی آبی شهرستان دشتستان در چند روز اخیر اعتراض هایی را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به ولایتمداری مردم دشتستان اظهار داشت: جریان های اخیر موجب سوء استفاده برخی از معترضان و فرصت موج سواری و هنجارشکنی را برای آنها فراهم کرد که برای همه ما بسیار سخت بود.
مصلح بیان کرد: برای حل مشکل تنش آبی شهرستان دشتستان مسئولان استان باید با همدلی و وحدت گام بردارند تا پیش از این موجب ناامیدی و دلخوری مردم از نظام و انقلاب نشود.
7213/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.