جلال الدین پی خسته روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت دهه وقف افزود: با نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: ترویج وقف های مشارکتی عاملی مهم در برطرف کردن نیازها و مشکلات جامعه است که نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.
پی خسته گفت: مشارکت فردی و گروهی مردم در امر وقف آثار و برکات خوبی در برطرف کردن نیاز اقشار مختلف جامعه بویژه نیازمندان و جوانان در عرصه های درمان، تامین دیه و هزینه های زندانیان غیرعمد، کمک به ازدواج و مسکن می تواند داشته باشد.
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان های گناوه ودیلم اظهارکرد: باتوجه به اینکه 28 موقوفه و 75 رقبه منفعتی در این شهرستان ها وجود دارد، این میزان ناکافی است و درآمدزایی مناسبی ندارند و باید تلاش کنیم تا فعالیت بیشتری در موقوفات صورت گیرد.
وی گفت: 259 مسجد و حسینیه و 62 بقاع متبرکه در شهرستان های گناوه ودیلم وجود دارد که از مجموع بقاع متبرکه 6 امامزاده و مابقی قدمگاه و آرامگاه هستند.
پی خسته، امام زاده سلیمان بن علی (ع) در گناوه و امامزاده حسن بندر امام حسن را از شاخص ترین بقاع متبرکه در شمال استان بوشهر عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های اوقاف توسعه و گسترش بقاع متبرکه است که در قالب یک تهیه طرح جامع ، تمامی نیازهای رفاهی و خدماتی زائران و ساکنان در جوار در آن گنجانده شده است.
وی به اهم برنامه های دهه وقف اشاره کرد و گفت: نشست با دستگاههای مرتبط، محفل انسی با قرآن، غبارروبی امامزاده سلیمان بن علی (ع)، عزاداری آخر ماه صفر، جلسه با واقفان، هیات امنا و خادمان و تقدیر از آنان از جمله برنامه های این هفته است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های گناوه ودیلم افزود: برپایی خیمه گاه های معرفت و ایستگاه همه واقف باشیم از دیگر برنامه های این هفته است که در آن روحانیون استقرار و به مراجعه کنندگان درخصوص مسایل شرعی و فرهنگی پاسخ می دهند.
دهه وقف از 25 آبان آغاز و تا 4 آذر ادامه دارد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.