بسیجیان، رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانبازان، خانواده‌های شهدا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهر بوشهر پیکر یکی از این شهدا را پس از خواندن زیارت عاشورا و اقامه نماز میت توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از محل بسیج مرکزی تا مصلای بوشهر تشییع کردند. 

براساس اعلام قبلی پیکر یکی از این شهیدان گمنام ۲۵ ساله در اداره‌کل اطلاعات در شهر بوشهر و ۲ شهید ۱۸ و ۲۵ ساله در شهرستان جم تشییع و در منطقه کوری حیاتی این شهرستان به خاک سپرده می‌شوند.

پیکرهای این شهیدان پس از تشییع در بوشهر برای خاکسپاری به شهر محل دفن آنها منتقل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین در جمع خبرنگاران گفت: بار دیگر استان ولایت مدار بوشهر میزبان انسان‌های عرشی شده‌است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این شهدا جان خود را دادند تا ما زنده باشیم و نظام، دین وکشور پایدار بماند.

وی اظهار داشت: شور و اشتیاق مردم در استقبال از شهدا نشان دهنده روحیه حماسی برای حمایت از نظام، پایداری و وفاداری به ارزش‌های شهدا است.

صفایی بوشهری گفت: حضور مردم در آیین استقبال و تشییع شهدای گمنام نشان از ولایتمداری، اتحاد برای مکتب فاطمی و پایبندی به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: این شهیدان ۲۵ و ۱۸ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در شلمچه، عاشورای ۲ در میمک و عملیات بدر در شرق دجله هستند.

سردار غلامعلی کفاش افزود: مراسم  وداع با شهیدان امشب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام در این استان به خاک سپرده شده‌اند.

همچنین پیکرهای یکی از این شهدای گمنام در شهر دیر در جنوب استان بوشهر نیز تشییع شد.

امام جمعه دیر در این آیین معنوی گفت: عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی مرهون جانفشانی شهداست.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: این شهید گمنام به عنوان یکی از عاشقان فاطمه زهرا این گونه استقبال می شود اما مراسم تشییع و تدفین حضرت زهرا غریبانه بود.

وی گفت:  ما باید از زینب کبری درس بگیریم که چگونه یاد شهیدان کربلا را زنده نگه داشت و امروز وظیفه ما تجلیل از شهیدان است.

امام جمعه دیر بیان کرد:  انتقام سخت ما از ریختن خون پاک سردار سلیمانی، خروج آمریکایی‌ها از منطقه است که امروز نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم.

وی گفت: داعش و تکفیری‌ها به دنبال بدنام کردن اسلام بودند که کار بزرگ سپهبد سلیمانی از بین بردن این غده سرطانی بود.

حسنی اضافه کرد: باید با بیداری و هوشیاری برای مقابله با دشمن، گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.