نصرالله پژمانفر به عنوان رییس کمیسیون اصل نود سال اول مجلس دوازدهم با ۱۵۶ رای انتخاب شد.

به گزارش جماران؛ پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود شد.

در ادامه جلسه علنی امروز انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود برگزار شد که نصرالله پژمانفر به عنوان رییس کمیسیون اصل نود با ۱۵۶رای  انتخاب شد.

دیگر کاندیدای ریاست این کمیسیون محمد موحد بود.

 

سوابق نصرالله پژمان‌فر

 

نصرالله پژمان‌فر (زادهٔ ۹ اردیبهشت ۱۳۴۳ در تهران) نمایندهٔ دورهٔ نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ مشهد و کلات در استان خراسان رضوی است. وی از حیث سیاسی، عضو جبههٔ پایداری محسوب می‌شود.

تولد و تحصیلات

پژمان فر در سال ۱۳۴۳ در شهر تهران متولد شد. در مقطع متوسطه هنرستان، در رشتهٔ مکانیک خودرو تحصیل کرد. وی با وجود قبولی در کنکور از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد. سپس وارد حوزه علمیه تهران شد و پس از چندی به حوزه علمیه خراسان مهاجرت نمود. وی در مدرسه مجتهدی زیر نظر اساتیدی مانند عبدالکریم حق‌شناس و صادق شریعتمداری به تحصیل پرداخت. سپس در مدرسه برهان تحصیلات خود را ادامه داد. در شهر ری نیز از اساتیدی مانند سید محمد حجت کوه‌کمری استفاده کرد.

فعالیت‌ها

وی پس از چند سال ادامه تحصیل در مشهد، همکاری خود را با جامعة المصطفی العالمیه (شعبه مشهد) آغاز کرد. در همین دوران نیز مدیریت مدرسه علمیه صدوقی را در شهر مشهد بر عهده داشت.

وی در سال ۱۳۸۸ به عنوان معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزهٔ علمیهٔ خراسان، فعالیت خود را آغاز کرد و دو سال بعد در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ مشهد و کلات نامزد شد و به مجلس راه یافت.

وی در این انتخابات با ۲۳۶٬۴۸۷ رأی، در بین تمام نامزدهای انتخاب شده دور اول، در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.