به گزارش ایرنا، در آستانه اربعین حسینی (12 روز)، موج عظیم زائران ابا عبدالله الحسین در مرز مهران برای حضور در بزرگ ترین راهپیمایی جهان لحظه به لحظه در حال افزایش است و بی شک تا چند روز آینده به اوج خواهد رسید.
در اجرای برنامه ریزی مسئولان امر هیچ زائری بدون داشتن گذرنامه و مدارک قانونی از مرز مهران خارج نمی شود و مرزبانان 2 کشور ایران و عراق هوشیارانه زائران را کنترل می کنند.
به منظور جلوگیری از هرگونه ازدحام و رفاه حال تمامی زائران، از ورود افراد بدون روادید در پایانه مرزی مهران جلوگیری خواهد شد.
براساس هماهنگی های انجام شده و همچنین تاکید مسئولان عراقی، سفر زائران بدون گذرنامه و ویزای معتبر به عراق از مرزهای کشورمان برای شرکت در آیین اربعین حسینی ممنوع است.
ورود غیرمجاز و بدون ویزا به خاک عراق بر اساس قوانین این کشور 6 ماه مجازات زندان در پی دارد و سال گذشته تعدادی از زائران اربعین حسینی که بدون مجوز وارد خاک عراق شده بودند، مجبور به تحمل مجازات در آن کشور شدند.
با توجه به استقبال عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در این آیین، امسال پیش بینی می شود حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از هموطنانمان در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند.
بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته در ستاد اربعین کشور زائران 13 استان از مرز بین المللی مهران به کربلای معلی مشرف می‌ شوند.

** پنج گردان مرزبانی تامین امنیت مرزهای استان ایلام را در اربعین 96 بر عهده دارند

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: پنج گردان از نیروهای مرزبانی با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز تامین امنیت مرزهای استان ایلام را در اربعین 96 بر عهده خواهند داشت.
سرهنگ یحیی الهی تاکید کرد: با وجود شکست های متعدد داعش در مناطق مختلف ولی باید بدانیم که همچنان تهدیداتی در این حوزه وجود دارد که با هماهنگی با طرف های عرافی و سایر یگان های نظامی و امنیتی تلاش شده است تا این تهدیدات احصاء و راهکارهای مقابله با آنها اتخاذ شود.
وی استفاده از پهباد و پرنده های کوچک در ایام اربعین و سایر ایام سال را برای کنترل مناطق مرزی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این یگان انتظامی اعلام کرد و گفت: در این ایام از ورود و غیر قانونی زائران از مرز مهران بشدت جلوگیری می شود و این اقدام از 6 ماه تا سه سال زندان را برای افراد خاطی در پی خواهد داشت.
به گفته مسئولان استانی در 24 ساعت گذشته و تا ساعت 24 دیشب 27 هزار و 744 زائر از مرز مهران تردد کردند
طی همین روز سه هزار و 789 زائر وارد کشور شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.