به گزارش ایرنا، دیار شیرزنان و دلیر مردان ایلام آماده خلق حماسه ای از جنس معرفت و اعتقاد عمیق و راسخ خود به ارزش هایی است که خون بهای هزاران فرزند برومندی است که بالاترین سرمایه خود که همانا جان عزیز شان را برای به ارمغان آوردن آسایش و امنیت و هدیه آن به جامعه امروز، فدا کردند.
دیار مبارزان بر ضد حکومت مروج وابستگی و فساد که روزی سیلی بر چهره طاغوتیان زدند و امروز دست همت را به هم داده و آماده خلق حماسه ای نو در صحنه دیگری از انقلاب هستند تا برگ زرین دیگری را بر افتخاراتشان رقم بزنند.
مردم سرزمین غیرتمندان عرصه دلدادگی به خمینی کبیر در دوران جنگ نابرابر با نظام سلطه و استبداد این روزها خود را برای خلق حماسه ای نو آماده می کنند تا بار دیگر همبستگی شان را به نمایش بگذارند.
مهد پایداری، خودکفایی و به سر بردن زندگانی بی منت که چند سالی است غبار گام های پر از عطر و صفای زایران اربعین سالار شهیدان و علمدار باوفای دشت نینوا را توتیای چشمان خود می کنند این بار نیز همچون گذشته می آیند تا با انگشتانی که به مهرهای آبی رنگی می شود دشمنان را مایوس کنند.
آری ایلام، عروس بی آلایش و کم توقع زاگرس که کابینش نجابت است و البته مظلومیت پاک که سینه ای مالامال از دردهای جانسوز و ناگفته دارد با بغض های مانده در گلو که این آلام را مرهمی می باید از جنس مهربانی و عدالت.
جوانان پاک و نجیب این دیار که به رغم درآمد ناچیز پدر و دعاهای خیر مادر درس خوانده، تحصیلات عالی کسب کرده و بیکار هستند ولی همچنان چشم براه تدبیرها هستند ولی این مساله از اراده آنها برای رفتن به پای صندوق ها و خلق حماسه ای نو نمی کاهد.
تنها 9 روز دیگر مانده تا حماسه حضور و غیرت ملی بار دیگر تکرار تا بر چهرهای شادان دشمنان موجی از خشم دوباره نشسته و غیرت ملی بار دیگر به مردم، سبزه زاری پر از طراوت و نشاط هدیه دهد.
بی شک مردم نیز انتظار داشته تا دولت منتخب جدید طرحی نو دراندازد و نوای دل انگیزی از جنس ریشه کنی بیکاری و فقر را در آسمان عروس زاگرس طنین انداز کند.
با نزدیک شدن به روز انتخابات فضای شهر نیز پر هیجان تر شده و هر فردی به عنوان هوادار نامزدش در تلاش برای جلب آرا است.
فضای باز سیاسی و تعدد احزاب نیز که به همه سلایق مردم پاسخ داده موجب شده تا مردم در فضایی آزاد نامزد مورد نظر خود را چه برای ریاست قوه مجریه و چه شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.
پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و مناظره ها نیز بر هیجان انتخابات افزوده و برنامه های رسانه ملی از اقشار مختلف مردم از جوان بیکار و رای اولی گرفته تا افراد مسن موجب شده تا همگی پیگیر برنامه‌های کاندیدها باشند.
در استان ایلام نیز به دلیل داشتن بافت ایلی و قبیله ای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با فضا و شور خاصی همراه است.
هواداران نامزدهای شوراها از اعضای خانواده ها گرفته تا دوستان و هم طایفه ها عمده وقت خود را این روزها صرف تبلیغ نامزد مورد نظر می کنند و عمده روش آنها توزیع عکس های نامزد مورد نظرشان در ادارات، خیابان ها و اماکن مذهبی و دیگر فضاهای عمومی است.
بازار شهرهای استان نیز چهره ای نو به خود گرفته، شمار زیادی از نامزدها ساعاتی از روز را به حضور در معابر عمومی و بازارهای پر تردد شهر اختصاص داده و از نزدیک با مردم گفتگو و از این شیوه نیز تبلیغ می کنند.
در مجموع حال و هوای انتخابات در این استان نیز همچون سایر مناطق کشور دیدنی بوده و در مجموع پیش بینی می شود 29 اردیبهشت ماه در این استان همچون انتخابات گذشته به حماسه ای نو از جنس مهربانی و همبستگی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.