مهدی مهرور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی البرز درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی باید تدابیر لازم در این زمینه از سوی فرمانداران وروسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان صورت گیرد.
وی گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت موج ناپایدار سطوح میانی به تناوب از ظهر فردا 24 فروردین ماه تا عصر دوشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است .
وی افزود: پیامد این وضعیت رگبار باران (ارتفاعات بارش برف)، رعد و برق و وزش باد در استان به ویژه مناطق شمالی و جاده های کوهستانی منتهی به آن می باشد، همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، رانش کوه و ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی مورد انتظار است.
مهرور ادامه داد: شورای هماهنگی شهرستان ها و تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی ، امدادی، ایمنی به منظور ایجاد هماهنگی های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در زمان جاری شدن سیل، ریزش کوه و وزش باد یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی به هنگام سفر برای رانندگان در مسیرهای کوهستانی البرز ضروری است.
وی یادآورشد:پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیل ها، انهار و زیر پل ها و عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها از دیگر موارد ایمنی در این زمینه به شمار می رود.
وی گفت: صدور پیش آگاهی از طرق مختلف به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافران برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد ضروری است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.