به گزارش ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در حاشیه این مسابقات اظهار داشت: در این رقابت ها ورزشکارانی از ایران، نیجریه، بلاروس، عراق، فلسطین، روسیه، ترکیه، لبنان، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، آذربایجان و گرجستان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.
جواد روستاکاری گفت: در این دوره از مسابقات تیم ایران به مقام قهرمانی رسید و تیم های جمهوری آذربایجان و پاکستان مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
وی بیان داشت: در این رقابت ها 100 ورزشکار مرد از 14 کشور جهان به میزبانی مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به رقابت پرداختند.
روستاکاری با اشاره به اینکه « تو کی ما » یکرشته ورزشی ایرانی بوده که به دنیا صادر شده ، افزود: تاکنون چهار دوره مسابقات در سطح جهانی و بین المللی برگزار شده که در دوره‌های قبل نیز ایران صدرنشین بوده است.
وی گفت: در این دوره از مسابقات تیم های شرکت کننده با آمادگی کامل حضور پیدا کردند و رقابت سنگینی بین ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات وجود داشت .
ورزش «توکی‌ما» هنری رزمی، پهلوانی و یرانی بوده که عنوان آن از جمله «تو هر که هستی بیا ما شویم» برگرفته شده است.
این رشته ورزشی توسط سید فرهاد حسینی ، 14 سال پیش در ایران پایه گذاری شده و اکنون با تشکیل یک سازمان جهانی بیش از 20 کشور به عضویت این رشته ورزشی درآمده اند.
2 روز پیش نیز بخش بانوان این رشته ورزشی با قهرمانی تیم ایران همراه شد.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.