به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه با عرض تسلیت جانباختن هموطنان در زلزله اخیر استان های کرمانشاه و ایلام، گفت: مدیریت استان اصفهان براساس وظیفه انسانی خود در اولین ساعات وقوع حادثه ضمن تماس با استاندار کرمانشاه آمادگی خود را برای بسیج تمامی امکانات و نیروهای انسانی اعلام کرد.
وی افزود: از شب گذشته تاکنون کمک های استان اصفهان در بخش های امدادی، پزشکی و تجهیزات به مناطق زلزله دیده ارسال شده است و تمام دستگاه های استان نیز مکلف شده اند که امکانات خود را در حالت آماده باش قرار دهند.
استانداراصفهان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شب گذشته گفت: در این جلسه، دستگاه های استان برای یاری هموطنان آسیب دیده در زلزله شب گذشته تجهیز و آماده شدند.
وی اضافه کرد: اولین دستگاه اتوبوس بیمارستانی از استان اصفهان نیز شب گذشته همراه با پنج هزار تخته پتو و هزار تخته چادر به مناطق حادثه دیده اعزام شد.
مهر علیزاده با بیان اینکه در پی آمادگی استان اصفهان برای هرگونه کمک به هموطنان آسیب دیده، ساعات 2 بامداد امروز از سوی ستاد مدیریت بحران کشور، اعزام پزشک و امدادگر در خواست شد که بلافاصله 30 پرستار، 10 پزشک، 30 نجاتگر و 27 نفر از عوامل امدادی در قالب گروه های آواربرداری و امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان همراه با 2 گروه جستجوگر مجهز به 2 قلاده سگ زنده یاب، 6 دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه خودرو مخصوص به مناطق زلزله زده اعزام شد.
وی همچنین از اعزام گروه تخصصی شرکت گاز استان اصفهان برای جلوگیری از وقوع حوادث مربوط به نشتی گاز به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: از شب گذشته، پنج بیمارستان استان نیز در آماده باش درآمدند و از صبح امروز ( دوشنبه ) نیز تمامی بیمارستان های اصفهان برای انجام عمل های ضروری در صورت اعزام مجروحان و آسیب دیدگان زلزله مناطق غرب کشور در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
وی با اشاره به تماس های مردم اصفهان برای کمک به مردم حادثه دیده زلزله مناطق غرب کشور با مسئولان استان، افزود: مراتب محبت مردم اصفهان را به حادثه دیدگان اعلام می داریم و اعلام می کنیم ما به عنوان سربازان مردم ، آماده کمک به حادثه دیدگان هستیم و اصفهان برای کمک رسانی بموقع به حادثه دیدگان و نیازمندان، استانی پیشگام است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نیروهای اعزامی از این استان به مناطق زلزله زده هر لحظه با مدیریت استان در تماس هستند، افزود: تمامی دستگاه ها از جمله جمعیت هلال احمر استان مکلف شده اند که توان و امکانات خود را برای کمک به حادثه دیدگان بسیج کنند.
وی تصریح کرد: دستگاهها و نیروهای امدادگر استان همچنین با وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط خود در سطح ملی در تماس هستند.
بگزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، مهر علیزاده افزود: دستگاهها و نهادهای امدادگر آمادگی آن را دارند تا هر زمان که از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اعلام شود بلافاصله درخصوص اعزام نیرو و ارسال وسائل و تجهیزات مورد نیاز به مناطق زلزله زده اقدام کنند.
ه گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 ، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق در نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، آسیب زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
بر اساس اعلام مسئولان، تا ساعت 16:20 امروز دوشنبه، زلزله غرب کشور 387 نفر کشته و 6 هزار و 603 نفر مصدوم بر جا گذاشته است.
قرار است فردا رئیس جمهوری عازم مناطق زلزله زده شود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.