به گزارش ایرنا، محسن حیدری سه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران به 11 برنامه شهرداری اردستان اشاره کرد و گفت: اسباب بازی ها و سایر لوازم فاقد استاندارد موجود در پارک ها و فضای سبز شهر مانند لوازم ورزشی باید جمع آوری و از وسایل استاندارد استفاده شود چرا که با سلامت مردم به ویژه کودکان در ارتباط است.
وی افزود: راه اندازی موزه مردم شناسی، تملک خانه تاریخی حکیم، احیای میدان های شهر، زیبا سازی، یکسان سازی تابلوهای شهری، تهیه کتابچه ایمنی شهر و تقویت آتش نشانی از دیگر اولویت های کاری شهرداری اردستان می باشد.
شهردار اردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در طرح های عمران شهری، مرحله دوم یکسان سازی پیاده روی خیابان امام تا میدان نماز، تکمیل جدول گذاری و آسفالت شهرک مسکن مهر، مطهری و امام حسن (ع) از برنامه های در دست اقدام این مجموعه است.
او همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا خبر داد و گفت: با چند شرکت در استان مذاکره شده و تمهید مقدمات اجرای طرح در حال پیگیری می باشد.
حیدری همچنین اضافه کرد: شهرداری اردستان تا کنون از محل منابع درآمدی اصناف و نوسازی وصولی نداشته که می توان از این ظرفیت برای زیباسازی شهری بهره برد.
وی عنوان کرد: بودجه شهرداری ها در صورت کلی نقدی بوده و تعهدی و غیرتعهدی دیده نشده که این امر موجب می شود تا بودجه شهرداری واقعی به نظر نرسد.
شهردار اردستان در ادامه تشریح کرد: این منطقه اثرهای تاریخی بی مانندی در استان دارد که مورد استفاده بهینه قرار نگرفته و رو به افول گذاشتند در حالی که محور گردشگری ارونه و مسجد جامع تا امامزاده اسماعیل و شهر زیرزمینی می تواند منبع درآمد و زمینه ساز اشتغال در شهرستان باشد.
شهردار اردستان همچنین گفت: با توجه به هزینه های احیا تا کنون روی خوش به این امر نشان داده نشده اما این مجموعه آماده همکاری با میراث فرهنگی است تا طرح احیا و بهسازی مسیر قنات دوطبقه ثبت جهانی به سرانجام برسد.
شهر اردستان با نزدیک به 16 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.