به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز شنبه درآئین معرفی شهرداری اصفهان افزود: منفعت عمومی باید در اولویت کار قرار گیرد و تمامی شهروندان باید در شرایط مناسب از خدمات این مجموعه بهره گیرند.
به گفته نوروزی شهرداری نباید محل سلطه گری باشد و خشونت دراین مجموعه جایی ندارد، این نهاد محل خدمت به مردم است و افکار مخرب و منفی نیز درآن جایی ندارد.
وی اضافه کرد: به همه احترام می‌ گذاریم و دوست داشتن را دوست داریم اما برای دوست داشته شد ن حاضر نیستیم دست به هر کاری بزنیم.
شهردار اصفهان شجاعت را رکن اصلی فعالیت در این نهاد دانست و گفت: تهدید و خستگی در این مجموعه جایگاهی ندارد، همچنین نباید محیطی کسب آور ایجاد شود، زیرا در این شرایط توسعه و پیشرفت بوجود نخواهد آمد.
او اظهار کرد: اقلیت‌ها برای این کلانشهر یک فرصت به شمار می روند و باید در فضایی آزاد به باورهای خود عمل کنند، این اقلیتها فرصتی برای تعامل سازنده با جهان ایجاد می کنند.
به گفته شهردار اصفهان این کلانشهر باید به الگوی کیفیت زندگی شهری، گردشگری و کارآفرینی تبدیل شود بنابراین توجه به محیط زیست، گردشگری ایجاد فضاهای شهری و سلامت از اهمیت شایانی برخوردار است.
نوروزی به اهمیت فعالیت هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنرمندان نقش بسزایی در توسعه شهری و ارتقای فرهنگ ایفا می کنند.
او خاطرنشان کرد: احداث سینما و سالن تاتر به بهبود روابط اجتماعی شهروندان منجر می شود و ارتقای کیفیت زندگی شهری را در پی خواهد داشت.
شهردار اصفهان به اهمیت جذب سرمایه بخش خصوصی اشاره کرد وگفت: ما در کنار شهروند سازی می ‌خواهیم کارآفرینان را شناسایی کنیم، شهرداری قصد ندارد با ثروت صاحبان سرمایه مقابله کند بلکه استفاده از ثروت برای اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به لزوم خرد ورزی و مشارکتهای مردمی گفت: از انسان‌ های مثبت اندیش در امور شهری استفاده می ‌کنیم تا در پرتو ایجاد محیطی دوستانه، بتوان به توسعه، رشد وبالندگی دست یافت.
شهردار اصفهان همچنین نسبت به احداث شهرکهای تخصصی عرضه کالا مانند شهرک فروش و عرضه طلا اشاره کرد و گفت: در این صورت میزان فروشگاه های این محصولات در بافت شهری کاهش پیدا می کند.
نوروزی خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت توسعه صنایع ناپایدار را ندارد و باید به قطب بزرگ فناوری تبدیل شود، برای مثال ایجاد استفاده از انرژی های نو و پاک مانند انرژی خورشیدی با کمک دانشگاه‌ها و امکانات موجود کشورهای خواهر خوانده قابل انجام است.
وی اظهارکرد: اصفهان در معرض خطر آلودگی است اما یک آزمایشگاه مرکزی مناسب برای تعیین میزان آلایندگی‌ها در این شهر وجود ندارد، هرچند طرح جامع و تفصیلی شهر با فرآیندی طولانی تصویب شد اما جوابگوی نیازهای امروز و زمانه شهر نیست.
او محرومیت زدایی و کاهش حاشیه نشینی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر به کاهش معضلات اجتماعی منجر خواهد شد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: البته در همه دنیا دستفروش وجود دارد ولی سامان دهی شده‌اند و با ایجاد شهرک‌هایی باید معابر اصفهان را از این وضعیت نجات دهیم.
نوروزی همچنین نسبت به ایجاد کمربند سبز برای اصفهان و آلودگی زدایی برای آب، خاک و هوای این کلانشهر تاکید کرد.
نوروزی با اشاره به اهمیت شفاف سازی گفت: اصلاح ساختار مالی و اداری برای این مجموعه ضروری است، باید در شهرداری با توجه به حقوق شهروندی و تثبیت درآمدهای پایدار به گونه ای عمل کنیم تا آبروی مردم و شهر حفظ شود.
وی اضافه کرد: هیچ شخصی در شهرداری اصفهان حق ندارد با افرادی که می خواهند شهر را غارت کنند معاشرت داشته باشد.
قدرت الله نوروزی، روز چهارم شهریور امسال در اولین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به اتفاق آرا (13رای) به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.
وی عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان و وکیل دادگستری است که در دوره دولت اصلاحات نیز فرماندار اصفهان بود.
وی همچنین در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر اصفهان ریاست ستاد انتخاباتی لیست امید(اصلاح طلبان حامی دولت ) شهر اصفهان برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را بر عهده داشت.
پیش از وی مهدی جمالی نژاد به مدت 2 سال شهردار اصفهان بود که از وی در مراسم امروز تجلیل شد.
شهرداری اصفهان در سال 1286 هجری شمسی تأسیس شد.
پیش از انقلاب 18 و پس از انقلاب 11 تَن در سمت شهرداری اصفهان فعالیت داشتند.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، بیش از 2 میلیون و 243 هزار نفر در اصفهان سکونت دارند و این خطه سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود.
7143/ 6020/ خبرنگار: محمد کامران - تنظیم: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.