محمد محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این چاه های غیرمجازدر نزدیک محدوده مسکونی روستای همت آباد شهرستان نجف آباد قرار داشت که پس از شناسایی و اخطار به صاحبان چاه‌ها برای جمع‌آوری وسایل و تجهیزات خود با اخذ دستور مقام قضایی و با حضور نیروی انتظامی تخریب شد.
وی اظهار کرد: در این چاه ها روزانه 20 تن ذغال تولید می شد که ضمن آلودگی محیط زیست روستای همت آباد و شهرک آزادگان، امیر آباد و نجف آباد باعث خسارات فراوانی به باغ ها و زمینهای کشاورزی این روستا می شود.
محمدی گفت: با شروع فصل سرما و ایجاد پدیده وارونگی دما ودرپی شکایت های مردمی و همکاری نکردن مالکان کارگاه های تولید ذغال بدون مجوز با دستور دادستان وهمکاری فرمانداری و فرماندهی انتظامی حکم تخریب واحد های مذکور صادر و اجرائی شد.
وی با اشاره به اقدامات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های ذغال، افزود: این واحدهای غیرمجاز که بیشتربه صورت مخفیانه فعالیت داشتند و آلودگی‌های شدید زیست محیطی ایجاد می‌ کردند، پس از شناسایی و صدور اخطاریه‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: درهفته گذشته سه واحد صنعتی در بخش ریخته گری این شهرستان به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا، با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی و با توجه به شکایت متعدد مردمی، به دستور دادستان شهرستان پلمب شد.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع و با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/غ.ک/ 6994 تنظیم کننده:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.