به گزارش ایرنا، محمود خدمتی عصر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برای ساخت این مقدار فضای آموزشی به 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: کمبود این مقدار فضای آموزشی جدای از دو سوم فضاهای آموزشی شهرستان است که به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.
وی نقش خیران در ساخت مدرسه را ستود و خاطرنشان کرد: اگر خیران با آموزش و پرورش همراه نمی شدند امروز شهرستان کاشان با بحران فضای آموزشی روبرو بود.
مدیر آموزش و پرورش کاشان همچنین از وجود 100 کلاس درس فرسوده و خطرآفرین در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت هر مدرسه 6 کلاسه بین 9 تا 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی از خیابان کارگر، بلوار صنعت، فاز 2 ناجی آباد و مسکن مهر از جمله مناطقی یاد کرد که هم اکنون با کمبود فضای آموزشی در شهر کاشان مواجه هستند.
خدمتی کمبود معلم را از دیگر چالش های آموزش و پرورش کاشان دانست و گفت: سالانه بطور متوسط 250 نفر فرهنگی در این اداره بازنشسته می شوند که به همین مقدار نیز به نیروی انسانی نیازمند هستیم.
وی همچنین با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: به علت نبود و یا کمبود دانش آموز در برخی روستاها که مدرسه آن تعطیل شده، طرح روستا مرکز اجرا شده است که در این طرح ماهانه دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای هزینه آژانس دانش آموزان روستایی پرداخت می شود.
مدیر آموزش و پرورش کاشان از وجود حدود هشت هزار دانش آموز تبعه افغانستان نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر این دانش آموزان در دوره ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند که ارائه خدمات آموزشی آنان با دانش آموزان ایرانی یکسان است.
وی با بیان اینکه 6 هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی سال تحصیلی را در این شهرستان آغاز می کنند، افزود: به علت تقارن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم و همچنین هفته بزرگداشت دفاع مقدس برای دانش آموزان کاشانی افزون بر زنگ مهر، زنگ محتشم کاشانی پدر مرثیه سرای ایران و زنگ دفاع مقدس نیز نواخته می شود.
32 هزار دانش آموز دوره ابتدایی، 13 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و 9 هزار و 500 نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم در 300 واحد آموزشی کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
از این تعداد نیز 4 هزار دانش آموز روستایی در 80 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.