به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، راز پروانه‌ها فیلمی پویانمایی درباره قهوه‌ای به عنوان شخصیت اصلی داستان است که برای رسیدن به آرزوی خود یعنی پروانه شدن و پرواز راهی سفری پرمخاطره می‌شود. او طی مسیر با اشخاصی آشنا می‌شود.

قهوه‌ای برای رسیدن به آرزوی خود با عنکبوت سفید (چاردست) مجبور به معامله می شود که باعث مشکلاتی برای خود و دوستانش می شود. او در این مسیر از گذشته خود آگاه می شود.

علی تنهایی، کارگردان انیمیشن راز پروانه‌ها عصر دوشنبه، در نشسن نقد و بررسی فیلم خود اظهار داشت: در دنیای امروز به عنوان عصر تکنولوژی شخصیت‌های داستانی پیچیده تر شده است و کودکان نیز با دنیایی از این شخصیت‌ها در فضای مجازی روبرو هستند، کودکان امروز ساده نیستند و به راحتی شخصیت‌های پیچیده را درک می‌کنند.

وی به نمادهای استفاده شده در فیلم راز پروانه‌ها» اشاره کرد و افزود: بهترین جایگاه در یک جامعه پروانه شدن است و در این فیلم پروانه‌ها نمادی از این قشر نخبه جامعه هستند.

کارگردان «راز پروانه‌ها» تاکید کرد: شخصیت اصلی فیلم در آرزوی پروانه شدن است که در ادامه به سختی به آرزوی خود می رسد چراکه پیش از آن به خودشناسی دست نیافته است و حتی از قدرت پرواز خود نیز خبر ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدا دوست داشتم در محیط های طبیعی انیمیشن بسازم، ابراز داشت: به ساخت انیمیشن‌هایی با شخصیت‌های حیوان علاقه بیشتری دارم.

تنهایی اضافه کرد: در انیمیشن به طور معمول می‌توان فضاهایی را خلق کرد که در دیگر فیلم‌ها کمتر امکان پذیر است و این برای من جذاب است.

دنیای امروز زنان در راز پروانه‌ها

در ادامه نویسنده انیمیشن راز پروانه‌ها اظهار داشت: در راز پروانه‌ها ساختار شکنی کردیم و سعی بر این داشتیم تا درباره دنیای امروز زنان صحبت کنیم.

مهدی صالحی مقدم افزود: یکی از موارد موردتاکید ما در این انیمیشن این بود که نباید گول زیباییی های ظاهری را بخوریم چراکه ممکن است چیزی که از بیرون زیبا ئ از درون تهی باشد.

نویسنده انیمیشن راز پروانه‌ها در ارتباط با نمادهای درون فیلم ابراز داشت: در این فیلم قهوه ای (شخصیت اصلی فیلم) از پروانه شدن منصرف می شود و به خودباوری می رسد و این پیام فیلم ما نیز هست.

وی اضافه کرد: اتفاقات بسیاری برای قهرمانان داستان در راز پروانه ها رخ می دهد و مخاطب نیز با این چالش ها همراه می شود.

گفتنی است علی تنهایی پیش از این انیمیشن‌های شیطونک 1 و 2، مجموعه ماشین‌ها، مجموعه جوجه ها، مجموعه سنجاب عزیز و مجموعه آغاز یک زندگی را کارگردانی کرده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 691219
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.