به گزارش ایرنا، در این مراسم که پنجشنبه شب در زورخانه پوریای ولی نایین برگزار شد، رئیس زندان شهرستان نایین گفت: در حال حاضر 24 زندانی جرائم غیر عمد (دیه و محکومیت مالی و چک ) در زندان این شهرستان بسر می برند.
علیرضا وزیری افزود: برای آزادی این زندانیان جرایم غیر عمد، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است و امیدواریم با کمک خیران و ستاد دیه استان اصفهان بتوانیم زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.
وی افزود: در سال گذشته هزینه ای بیش از 630 میلیون ریال توسط خیران شهرستان نایین بصورت نقد یا تعهدی جمع آوری شد.
رئیس زندان شهرستان نایین افزود: از این مبلغ 285 میلیون ریال وصول شد و توانستیم با اعتبار یک میلیارد ریال زمینه آزادسازی 20 زندانی جرایم غیر عمد را فراهم کنیم و آنها را به آغوش گرم خانواده خود برگردانیم.
نماینده نایین، خور و بیابانک نیز در این مراسم از گلریزان بعنوان بخشش و انفاق یاد کرد و گفت: قرآن با تعابیر متعدد مؤمنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده است زیرا انفاق در راه خدا و رفع حاجت نیازمندان آثار و برکات فردی و اجتماعی متعددی در بر دارد.
' عباسعلی پوربافرانی ' افزود :گلریزان یک آیین دینی با ورزش باستانی عجین شده است که با روحیه پهلوانی و در زورخانه پدید آمده است.
وی انفاق را مانند دانه گندم توصیف کرد که وقتی این دانه گندم کاشت و برداشت می شود در هر خوشه هفت دانه و با سود هفتصد دانه ارزش و اعتبار دارد.
وی با تاکید بر اینکه همه ما باید مصداق آیه مَنْ جَاءَ بالحَسَنةِ فَلَهُ عَشْرُ امثالِهَا عمل کنیم بیان داشت: برای هر کار نیک و خیری که انجام می دهیم انفاق آن برای حسنات حساب خیلی بزرگ، بلندمدت و با سود هفتصد برابر است.
این نماینده مجلس با اشاره به فلسفه وجودی یک جوانمرد و پهلوان در زمان مشکل و گرفتاری افزود: پهلوانان در مراسم گلریزان با ریختن گل و گردش در میان گود زورخانه برای رفع مشکلات مالی فرد نیازمند اقدام می کردند.
وی بیان داشت: با زندانی شدن یک سرپرست، خانواده ای از یتیم هم یتیم تر می شوند زیرا برای حفظ آبرو تلاش می کنند تا این موضوع را کتمان کنند و هیچ کس هم از مشکلات آنها اطلاع نمی یابد.
پوربافرانی با اشاره به اینکه اشتغالزایی از نیازهای اساسی کشور بویژه شهرستان نایین است، ابراز امیدواری کرد: با کمک خیران زمینه اشتغالزایی برای جوانان فراهم شود.
امام جمعه نایین نیز در این مراسم توجه به نیازمندان و اقشار بی بضاعت جامعه را بسیار حایز اهمیت توصیف و بر حمایت همه جانبه از مستمندان بویژه زندانیان معسر و نیازمند جرایم غیرعمد که به علت عدم بضاعت و تمکن مالی در زندان هستند تاکید کرد.
حجت الاسلام سیدعلی سجادی وضعیت اقتصادی جامعه را مطلوب ندانست و گفت: این نوع گرفتاریها ممکن است برای هریک از ما اتفاق بیافتد.
قاسمی رئیس دادگستری نیز در این مراسم گفت: با زندانی شدن هر فرد، خانواده هایی درگیر مسئله زندان و مشکلات آن می شوند.
وی افزود: حتی احتمال به بزه کشیده شدن فرزندان زندانیان هم وجود دارد پس امید می رود تا خیرین با کمک های خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند.
رئیس دادگستری شهرستان نایین جشن گلریزان را ریشه در فرهنگ دینی دانست و مردم را به انفاق که جایگاه ویژه ای در دین دارد تشویق کرد و گفت: جشن گلریزان بهترین فرصت برای فراهم نمودن زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان است و کاهش جمعیت کیفری زندان باعث پیشگیری از وقوع جرائم در آینده می شود.
وی از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور خیران و مسئولان در نایین برگزار شد.
شهرستان نایین با بیش از39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت7136/ 2093 *خبرنگار: حسین فرزانیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.