به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محسن سجاد فرماندار شهرستان لنجان عصریکشنبه در این آئین گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی برای گسترش فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است بنابر این باید با درنظر گرفتن روزشمار برنامه‌ها سعی شود فعالیت‌های این هفته با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم برپا شود.
وی با اشاره به نگاه دولت یازدهم به حفاظت از محیط زیست و مسئله درختکاری افزود : همانطور که رئیس جمهوری در آئین درخت کاری مطرح کردند برخی افراد و کارشناسان دولت تدبیر و امید را، دولت محیط زیست لقب داده اند چراکه دولت به مساله حفاظت از محیط زیست بسیار اهمیت داده و معتقد است که توسعه باید پایدار باشد و پایداری توسعه در گرو حفاظت از محیط زیست بوده و سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.
فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: شهرستان لنجان و زرین شهر به عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری طبیعی در کشور مطرح است و به واسطه استعدادهای خدادادی و طبیعی، از مناطق و نواحی بسیار دیدنی و بکری برخوردار است .
وی ادامه داد: احداث پارک کوهستان نه تنها در توسعه شرق زرین شهر می تواند موثر باشد بلکه با توجه به بحث گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند توسعه پایدار شهری را رقم بزند.
شهردار زرین شهر نیز در این آیین گفت: کاشت 333 نهال به یاد 333 سردار شهید و شهدای زرین شهر در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای به لحاظ فرهنگی بسیار موثر است.
جواد جمالی با اشاره به اینکه در زرین‌شهر بالغ بر 240 هکتار فضای سبز وجود دارد گفت: سرانه فضای سبز شهرداری زرین‌شهر بالغ بر 36 مترمربع است که در دهه 70 پارک ساحلی زرین شهر با مساحتی بالغ بر 20 هکتار در حاشیه زاینده رود احداث شد که گردشگران فراوانی را به این منطقه جذب کرده و بر همین اساس توسعه این مکان تفریحی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
با اشاره به اینکه با احداث پارک کوهستان وسعت فضای سبز زرین‌ شهر به 360 هکتار خواهد رسید ، گفت : زرین‌ شهر مستعد به توسعه گردشگری است و در این حوزه، شهرداری احداث پارک 110 هکتاری کوهستان را در دستور کار خود قرار داده است؛ که این خود باعث ایجاد منطقه گردشگری و کاهش آلایندگی شهر خواهد شد از طرفی با بهره ‌برداری از مرحله اول پارک کوهستان سرانه فضای سبز هر نفر به بیش از 50 متر مربع افزایش خواهد یافت.
زرین شهرمرکز شهرستان لنجان در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
پ/7139/ 6022 خبرنگار: محسن سلیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.