به گزارش ایرنا، غلامرضا تفتی عصر سه شنبه در دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، افزود: اتحادیه لوازم خانگی قم 930 عضو دارد که از این تعداد، 460 واحد فقط لوازم خانگی می فروشند و سایر اعضا در رسته های دیگر مانند چینی، بلور و سیلند گاز فعال هستند.
وی اضافه کرد: از 460 واحد فروشنده لوازم خانگی، 170 واحد در خیابان 30 متری کیوانفر فعالیت دارند که منطقه بورس و مورد مراجعه مردم است.
وی ادامه داد: لوازم خانگی از معدود اتحادیه هایی است که بازرسی روزانه از واحدهای آن صورت می گیرد، به ویژه در چند ماه گذشته بر واحدهای فعال در خیابان 30 متری کیوانفر تمرکز بیشتری شده و برخی کالاها مانند یخچال، تلویزیون و لباسشویی که مورد تقاضای مردم و مورد نظر دولت بوده با حساسیت بیشتری نظارت شده است.
تفتی گفت: در 2 ماه گذشته 6 مرتبه پیامک گروهی برای اعضای اتحادیه لوازم خانگی ارسال و از آن ها خواسته شده در سامانه جامع انبار ثبت نام و انبار خود را معرفی کنند.
وی افزود: اعضای اتحادیه همکاری خوبی برای جلوگیری از احتکار داشتند و وضعیت قم در این زمینه در مقایسه با سایر استان ها خوب است.
وی با ارائه گزارشی از روند توزیع کالای کارخانه ها و افزایش قیمت، گفت: شرکت پاکشوما در چند ماه گذشته 57 درصد، اسنوا گروه صنعتی انتخاب 61 درصد و بوش 50 تا 100 درصد قیمت ها را افزایش داده اند.
تفتی افزود: با وجود این که قیمت برخی محصولات سامسونگ تا 100 درصد افزایش داشته، ولی همچنان کیفیت بهتر و قیمت ارزان تری نسبت به سایر شرکت ها دارد.
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته ال جی به طور کلی هیچ کالایی توزیع نکرده و اجناس موجود در بازار با 2 برابر افزایش قیمت فروش می رود، شرکت پارس نیز قیمت ها را 2 برابر نموده و پارس خزر با وجود افزایش 35 درصدی قیمت ها ، محصولات خود را در بازار توزیع نمی کند.
به گفته وی، شرکت بوتان نیز قیمت کالاهای خود را 60 درصد افزایش داده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی قم با بیان این که نابرابری قیمت مشکل اساسی ماست، تصریح کرد: همه کارخانه ها به نحوی از عرضه کالا به بازار فرار می کنند و تعطیلات تابستانی را 2 مرحله کرده اند تا بتوانند زمان بخرند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل این که کالاهای قابل توجهی وارد استان نشده، کسبه معترض هستند و کسانی که می خواهند سالم کار کنند، با مشکل مواجه می شوند.
وی با بیان این که روند نظارت بر تولید و عرضه در کارخانه ها وجود ندارد، گفت: امیدواریم مسئولان هر چه زودتر تصمیم بگیرند و تعیین تکلیف کنند و اگر دولت نمی تواند تصمیم گیری و ارز را تامین کند، بازار را به حال خود رها کند تا تولیدکننده کالای خود را با توجه به بازار عرضه و تقاضا بفروشد، تا قیمت ها بیش از این گران نشود.
تفتی افزود: در حال حاضر خرید کاذب در بازار داریم، دلالان اقدام به خرید انبوه می کنند که در این وضعیت باید بر تولید و توزیع نظارت شود و بر مغازه هایی که خودشان با مشکلات زیادی مواجه هستند، سخت گیری نکنیم.
وی با اشاره به این که نتیجه برخورد غیرکارشناسی و غیراصولی عدم امنیت و آرامش روانی بازار و کسبه است، گفت: از واحدهای فروشنده لوازم خانگی خواسته بودیم اگر از کالایی یک قلم موجود دارند، آن را نفروشید تا مردم پشت ویترین ببینند که جنس در بازار موجود است و نگران نشوند.
وی افزود: ولی بر اساس دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت الزام شد که فروشندگان تمام کالاهای موجودی را بفروشند که این سازمان باید مسئولیت عواقب این کار را قبول کند.
دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن امام رضا(ع) فرمانداری برگزار و بر مسائلی از جمله افزایش توزیع مرغ منجمد در بازار، تنظیم بازار میوه شب عید، ممنوعیت احداث نانوایی جدید و فراهم کردن مقدمات برپایی نمایشگاه پاییزه تاکید شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.