به گزارش ایرنا، سید مرتضی موسویان چهارشنبه شب در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: برای این که در دنیای آینده به سمت انفعال نرویم از اکنون باید به فکر ساماندهی فضاهای جدید باشیم.
وی ادامه داد: در هزاره سوم تعالی فکر و عقلانیت مطرح می باشد و ما نیز باید راهکارهای تقویت باورهای دینی جوانان بویژه افراد در سنین هفت تا 14 سال را ارائه دهیم.
وی گفت: بر همین اساس، دومین همایش در زمینه خانواده ها و سواد رسانه به زودی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد تا خانواده ها بتوانند در حوزه رسانه و فضای مجازی اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.
موسویان اظهار داشت: امروز عطش های زیادی برای پیوستن مردم جهان و جوانان از کشورهای مختلف به دین اسلام وجود دارد و اگر ما اینها را خوب مدیریت نکنیم ممکن است به سمت تفکرات افراطی بروند.
وی ادامه داد: در برخی کشورهای اروپایی در مورد صیانت خانواده و کودکان در فضای مجازی، فعالیت های عمده و خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت فضای مجازی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 2 سال قبل با تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصان، روی زیست بوم فضای مجازی مطالعات زیادی را انجام داده است.
وی ادامه داد: حاصل این تلاش ها این بود که ما در فضای نامتناهی موجود، باید یک فضای محدود را ایجاد و سایت ها و کانال ها را نشانه دار کنیم تا فعالیت های مستند و واقعی ارائه دهند.
موسویان اظهار داشت: ما به صورت هوشمند برخی تخلفاتی مانند توهین به مقدسات، ترویج عرفان های کاذب، ترویج فساد، فعالیت های ضد صیانت های کودک و خانواده و غیره را در فضاهای دارای مجوز رصد می کنیم و در صورت تخلف، مجوز آنها لغو می شود.
موسویان ادامه داد: هم اکنون بیش از 300 هزار کانال فارسی زبان فعالیت می کند که 22 هزار مورد آن مخاطب بالایی دارد، ولی هفت هزار و500 مورد آنها، محتوا تولید می کند و 130 هزار نرم افزار موبایلی در کشور وجود دارد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به شهر مقدس قم در نشست هایی با حضور مسئولان حوزه های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شورای فرهنگ عمومی استان شرکت کرد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.