محمد خامه یار روز پنجشنبه  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این نشست‌ها صرفا به بیان آیات و روایات اکتفا نمی‌شود، بلکه اساتید موظف هستند بابیانی رسا، پرمحتوا و قابل‌فهم دانش آموزان را نسبت به نمازخواندن تشویق نمایند.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها علاوه بر طرح مباحث معارفی و دعوت به نماز،‌ فلسفه نماز نیز به فراخور سن دانش آموزان مطرح می‌شود.

به گفته وی، این نشست با حضور اساتید مجرب مرکز تخصصی نماز که دوره‌های تخصصی آموزش نماز را گذرانده‌اند،‌ برگزار خواهد شد.

خامه یار بیان کرد: در این راستا ۱۰۰ نشست «خانواده و نماز» نیز در انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس برگزار خواهد شد تا اولیای دانش آموزان علاوه بر آگاهی نسبت به فواید تربیتی نمازخواندن، با شیوه‌های ترغیب فرزندان نسبت به نماز آشنا شوند.

به گفته وی،‌ دوره آموزشی «معارف نماز» ویژه معلمان سوم ابتدایی از دیگر دوره‌هایی است که توسط ستاد اقامه نماز قم در چهار ساعت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس نیز همانند سال گذشته با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود تا شیوه‌های صحیح برگزاری نماز جماعت در مدارس برای مدیران بیان شود.

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: برای غنی کردن نمازهای جماعت دانش‌آموزی، بر اساس طرحی امامان جمعه برای اقامه نماز جماعت در مدارس حاضر می‌شوند که امسال اولویت اجرای این طرح در مدارس حاشیه شهر می‌باشد.

وی افزود: امسال علاوه بر امامان جمعه، از فضلا و علمای حوزه نیز در اقامه نماز جماعت استفاده خواهد شد تا اهمیت نماز بین دانش آموزان دوچندان شود.

وی اضافه کرد: در اردوهای دانش‌آموزی نیز موضوع اهمیت به نماز مطرح و نماز جماعت بین دانش آموزان برگزار می‌شود.

حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.