محمد خامه یار روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: از خبرگزاری جمهوری اسلامی شاخص ترین رسانه کشور انتظار داریم تا در تولیدات خود گسترش فرهنگ نماز در جامعه را در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به اثرگذاری ترویج فرهنگ اقامه نماز در سالم سازی جامعه تاکید کرد: در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در اهمیت نماز با کم کاری های بسیاری مواجه هستیم که در این زمینه ورود رسانه ها می تواند بخشی از این خلا را جبران کند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم‌، اظهار داشت: در مناطق جدید قم و برخی محورهای مواصلاتی استان با کمبود شدید مسجد و نمازخانه مواجه هستیم که نقش رسانه ها در ترغیب خیرین برای ورود به این موضوع بسیار حیاتی است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم‌، ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در حوزه نماز،‌گسترش فرهنگ وقف پیرامون مساجد و همچنین ورود خیرین به ساخت مسجد توجه و در این زمینه با تولیدات رسانه ای اثرگذار، به کمک ترویج فرهنگ نماز بیایند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.