به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو جمعه در دیدار وزیر نیرو از سد گیوی افزود: شرکت آب منطقه ای با جذب مشاور نسبت به بروز رسانی طرح اقدام کرده و با پیگیری و تلاش شبانه روزی طرح مطالعاتی که به صورت عادی بیش از یک سال طول می کشد در مدت پنج ماه آماده شده است.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و اقدامات شایسته وزیر نیرو و نمایندگان استان آب مورد نیاز در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت استان اردبیل تامین می شود.
به گفته وی ، تامین آب شرب و کشاورزی یکی از دغدغه های مهم استان بوده و برای این منظور سرمایه گذاری کلانی در مهار آب های مرزی صرف شده است.
استاندار اردبیل همچنین اضافه کرد: برخی از روستاهای استان با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که با دستور وزیر نیرو قرار شد با انجام کار کارشناسی لازم، نسبت به تامین آب مطمئن و پایدار برای آنها اقدام شود.
وی گفت: توسعه شبکه فاضلاب از مهم ترین نیازهای استان بوده و با نظر مساعد وزیر نیرو مقرر شد نسبت به افزایش منابع مالی مورد نیاز برای چند طرح فاضلاب استان از جمله حل مشکل فاضلاب نیر اقدام شود.
بهنامجو ادامه داد: دولت برای احیای هر هکتار از اراضی پایاب سدها حدود یک میلیارد ریال هزینه کرده و با بهره برداری از این اراضی علاوه بر رونق اقتصادی بیش از یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.
استاندار اردبیل گفت: سفر و بازدیدهای وزیر نیرو به استان نتایج خوبی به همراه داشت و علاوه بر حل تعدادی از مشکلات، با دستور وی قرار شد با تشکیل جلسات کارشناسی، گام های عملیاتی برداشته شده و گزارش نتایج آن ارائه شود.
بازدید هوایی از سد خدا آفرین و رود خانه ارس ، بهره برداری از پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی ، بازدید از سد عمارت و احمد بیگلو ، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی و دیدار با امام جمعه و نشست کارشناسی با مسئولان و نمایندگان استان از جمله برنامه های سفر 2 روزه وزیر نیرو به اردبیل بود.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.