یعقوب عزیززاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بستر لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل فراهم شده و تنها استانی که از امکانات فرودگاهی برای ایجاد منطقه آزاد برخوردار است، استان اردبیل می باشد.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری تهدید نیست، اظهار کرد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی برای بهبود وضعیت اقتصادی ، سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی در منطقه ضروری است.
عزیززاده گفت: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نمین است و ضروری است دولت و مجلس توجه ویژه ای به تصویب منطقه آزاد شمال اردبیل داشته باشند.
مسئول پیگیری منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه زمینه سرمایه گذاری در اردبیل مهیا شده، افزود: بر این اساس جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال های اخیر افزایش یافته و سخت گیرهای بی مورد با سرمایه گذاران در استان اردبیل تعدیل شده است.
وی اضافه کرد: برخورد سخت و نامناسب با سرمایه‌ گذاران نه تنها موجب فرار سرمایه گذاران از اردبیل بلکه عامل توسعه نیافتگی استان است ، بر این اساس همه دستگاه های اجرایی باید پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه های مختلف باشند.
عزیززاده بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی از قدرت و توان دولت خارج است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری بکند تا اشتغال و تولید در استان ایجاد شود.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید، این لایحه برای عملیاتی شدن نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.