به گزارش ایرنا ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز فطر ، این عید را مقدمه ای برای تزکیه و تصفیه نفس به منظور ورود به عید قربان برای مسلمانان دانست و گفت: هر فردی که نتواند این عید را به درستی درک کند نمی تواند در حج تمتع شرکت کند.
آیت الله سیدحسن عاملی اظهار کرد: روزه داری و عبادت فقط برای ایام ماه مبارک رمضان نیست بلکه در این ماه انسان با شرکت در ضیافت الهی با پشتوانه محکمی به نام تقوا برای عبودیت و بندگی بهتر خداوند در طول سال ، تولدی دوباره می یابد.
وی گفت: جلب رضایت پروردگار که با انجام فرایض دینی و نیز خدمت به خلق الله ممکن می شود از توشه های مهمی است که پس از یک ماه عبودیت و بندگی خالص نصیب روزه داران می شود.
وی اعیاد مذهبی را دارای 2 جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر تزکیه نفس و روح که جنبه فردی عیدها به شمار می آیند پروردگار متعال به بعد عمومی آن و از جمله شرکت در مراسم مذهبی بویژه نماز جماعت حساسیت بسیاری قائل است و نمازهای جماعت ، جمعه و ویژه اعیاد اسلامی به ترتیب در ابعاد روزانه ، هفتگی و سالانه این عبادت قرار دارند.
او با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه کشورمان به واسطه هدف قرار دادن پایه های ایمان و اعتقاد نسل جوان آغاز کرده اند عمل به آموزه‌ های دینی و زنده نگهداشتن مناسبت های بزرگ اسلامی همچون عید فطر را راه مناسبی برای مقابله با این توطئه ها ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه مخالفان ایران اسلامی اکنون می خواهند با جوسازی و انتشار مطالب نادرست درباره کمیته امداد امام (ره) از مستمندان انقتام بگیرند گفت: تمام وجوهات وصولی توسط این نهاد در امور نیازمندان و کمک به این قشر هزینه می شود.
او از مردم خواست که زکات فطریه و صدقه های خود را به کمیته امداد بدهند.
نماز عید سعید فطر امسال که با استقبال کم نظیر مردم مومن اردبیل مواجه بود علاوه بر محوطه شهیدگاه به امامت نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در چند نقطه دیگر این شهر از جمله در مهدیه تازه تاسیس اردبیل به امامت حجت الاسلام علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل برگزار شد.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.