به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی روز دوشنبه در دیدار رئیس جدید جهاد کشاورزی استان اردبیل با وی افزود: در گام اول مدیریت نحوه استفاده از آب کشاورزی از برنامه های ضروری می باشد و بنا به ارزیابی های نهایی در راستای اصلاح الگوی مصرف باید دولت اعمال حاکمیت نماید تا آبیاری سنتی به کلی حذف شود.
وی بیان کرد: با رشد جمعیت دیگر روش های سنتی در کشاورزی و تولید آن پاسخگو نیست و باید از شیوه های نوین در مدیریت آب و کشاورزی بهره جست .
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: مسئولان و کارشناسان جهادکشاورزی، کشاورزان و بهره برداران را از تفکرات و اندیشه بسته نجات دهند و در این صورت با فراهم شدن زمینه استفاده از علوم و فنون کاربردی در تولید رقابت با کشاورزی دنیا محقق خواهد شد.
آیت الله عاملی بیان کرد: در حال حاضر در عرصه فعالیت های کشاورزی با تکنولوژی های پیشرفته دنیا فاصله زیادی داریم و لازم است مهندسان، محققان، صاحبان علم و دانش با جدیت تمام ضریب کاربرد علوم و فنون را برای تولید استاندارد افزایش داده و زمینه پذیرش این اقدامات علمی را برای تحولات اساسی برای کشاورزان و روستائیان فراهم نمایند.
بر اساس اعلام مسئولان، در سال های اخیر مصرف بیش از اندازه موجب تشدید بحران آب در استان اردبیل شده بطوریکه منابع آب دشت اردبیل 632 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.