خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مالک پناهی سردی: با آغاز دهه مبارک فجر که تجلی وحدت مردم و میثاق با ولایت است، روزهای پرترافیکی را در افتتاح و بهره برداری از طرح‌های توسعه محور در نقاط مختلف استان مرزی اردبیل شاهد هستیم.

از این رو که اطلاع رسانی از برکات و خدمات انقلاب نقش بسیار مهمی در تقویت شور و نشاط اجتماعی داشته و شایسته است تا دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف تبیین شود، در گزارش زیر طرح‌ها و پروژه‌های مهم و شاخص بهره برداری شده در استان مرور می‌شود.

از نخستین روز دهه مبارک فجر سفرهای استانی مسئولان استانی به شهرهای استان آغاز شده تا ضمن بازدید از آخرین پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا، طرح‌های تکمیل شده نیز با برگزاری مراسمی به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

پروژه‌های بهره برداری رسیده در استان که خود تجلی جهادی بزرگ برای توسعه و پیشرفت استان و مقابله با محرومیت در منطقه است، ارمغان انقلاب شکوهمند اسلامی بوده تا با اقدامات انجام یافته در بسیاری از عرصه‌ها محرومیت در منطقه رنگ ببازد.

افتتاح ۴۳ طرح زیربنایی کشاورزی در استان اردبیل

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل از اقدامات شاخص جهاد کشاورزی برای بهره برداری از ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: در طول این ایام ۴۳ طرح زیربنایی و آبیاری تحت فشار و تولیدی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و ظرفیت اشتغال زایی ۸۰۰ نفر در اردبیل به بهره برداری رسید.

اکبری با بیان اینکه این اقدامات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی در استان رقم خورده است، افزود: تمامی اهتمام‌ها بر این است که برنامه‌های پیش بینی شده ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی هرچه با شکوه برگزار شود.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، افتتاح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای آق بلاغ رستم خان، ارتقای رتبه استان از ۲۹ به ۶ کشوری در اجرای آبیاری تحت فشار، کسب رتبه اول کشوری اردبیل در جذب بخش مکانیزاسیون، تغییر الگوی کشت توسعه، آبیاری تحت فشار، احداث سدهای معیشتی، کسب مقام برتر در بین استان‌های کشور توسط سه نمونه ملی در بخش کشاورزی، احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس آباد، افزایش تولید محصولات کشاورزی و تلاش برای خودکفایی کشور در خصوص تولید بسیاری از محصولات کشاورزی با افزایش تولید و بهره وری محصولات در استان و توسعه سامانه‌های آبیاری نوین از جمله اقدامات شاخص در حوزه کشاورزی در استان اردبیل در طی ماه‌های اخیر است.

بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح عمرانی در استان اردبیل

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز به افتتاح پروژه‌های شاخص عمرانی به برکت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل اشاره کرد و افزود: بهره برداری از ۳۰۰ طرح عمرانی در این استان همزمان با ایام دهه فجر آغاز شده است.

قلندری یادآور شد: ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر از پروژه راه آهن اردبیل، احداث بزرگراه گرمی به بیله سوار و شبکه آبیاری مدرن پایاب گیوی از جمله پروژه‌هایی بوده که عملیات اجرایی آن به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز گردید.

به گفته وی در مجموع اعتبار هزینه شده اجرای این پروژه‌ها ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است.

سرپرست فرمانداری اردبیل نیز در این خصوص به مهر گفت: ۱۲۲ طرح‌های عمرانی اعم از پروژه‌های زیر بنایی و عمران شهری و روستایی با اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان و جمعاً ۱۳۷ پروژه و طرح با اعتبار ۴۹۸ میلیارد تومان نیز در شهرستان اردبیل افتتاح خواهد شد.

امامی یگانه بیان اینکه طرح‌های گسترده و قابل توجهی در طول این ۱۰ روز خدمت مردم شریف اردبیل تقدیم خواهد شد، خاطر نشان کرد: حوزه گاز رسانی، برق رسانی به روستاها، تأمین زیر ساخت واحدهای صنعتی، افتتاح مراکز آموزشی، پروژه‌های مخابراتی، آبرسانی، گردشگری، طرح هادی روستایی و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب از جمله این طرح‌ها است.

سرپرست فرمانداری اردبیل ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز ۲۴ طرح با اعتبار هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان و با اشتغال زایی نزدیک به هزار و ۴۰۰ نفر، فاز دوم آرتاویل تایر، واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی و تصفیه خانه فاضلاب اردبیل از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: در شرایط خاص اقتصادی کشور در استان اردبیل به خصوص مرکز استان شاهد تحرک، پویایی و اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری به برکت انقلاب هستیم.

بهره برداری از ۹۵ پروژه عمرانی و خدماتی شهری در اردبیل

شهردار اردبیل نیز در آئین افتتاح پروژه‌های شهری دهه فجر اردبیل عنوان کرد: بیش از ۹۵ پروژه عمرانی و خدماتی شهری به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در اردبیل افتتاح شد.

لطف اللهیان ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در مناطق پنج گانه شهرداری اردبیل افتتاح گردید.

به گفته وی توسعه شهر اردبیل به وضوح قابل مشاهده بوده و این به برکت پیدایش انقلاب اسلامی محقق شده است.

شهردار اردبیل تلاش برای استقرار شهر انسان محور را از جمله دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: در سایه امنیت و آرامش مثال زدنی موجود در کشور مسیر توسعه شهری نیز با مشارکت مردم ادامه خواهد یافت.

گفتنی است در این ایام آئین‌های مرتبط با افتتاح پروژه‌ها در دیگر شهرها نیز با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری پارس آباد با ۶۷ میلیارد تومان اعتبار

سرپرست فرمانداری پارس آباد نیز در خصوص اقدامات عمرانی و پروژه‌های در دست بهره برداری شهرستان پارس آباد در طول ایام دهه فجر عنوان کرد: ۷۹ پروژه و ۴ طرح سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان در شهرستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی پور ادامه داد: درمانگاه خاتم الانبیا، مدرسه ۶ کلاسه امید دانش، طرح توسعه و بهبود شبکه حمل و نقل درون شهری پارس آباد و افتتاح ۱۱ طرح توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات مخابراتی نمونه‌هایی از این پروژه‌ها هستند.

به گفته وی در ایام دهه فجر ۴ طرح اقتصادی و سرمایه گذاری در مجموع با اشتغال زایی ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم و پایدار در شهرستان پارس آباد به بهره برداری رسید.

حاجی پور تصریح کرد: صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم بوده و دستگاه‌های اجرایی شهرستان پارس آباد نیز به برکت پیدایش انقلاب تکریم ارباب رجوع را همواره جدی می‌گیرند.

۲۹ پروژه عمرانی در «نمین» افتتاح شد

استاندار اردبیل از افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی در شهرستان نمین خبر داد. بهنام جو ادامه داد: شروع عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه تولید ام دی اف کشور با یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب ظرفیت تولید روزانه و نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه تولید برق ۲۵ مگابایتی به روش chp، احداث گلخانه و سردخانه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای این واحدها را در رونق اقتصادی و اشتغال جوانان منطقه با اهمیت خواند.

همچنین پروژه‌های متعدد عمرانی و سرمایه گذاری در شهرهای مختلف استان با حضور استاندار اردبیل و مدیران استانی و مسئولان محلی شهرستان مشگین شهر، پروژه گردشگری زیب لاین لاهرود با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. پروژه‌های عمرانی این بخش به ارزش ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در ایام دهه مبارک فجر همچنین عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور حد فاصل گرمی تا سه راهی گوگ تپه بیله سوار به طول ۴۶ کیلومتر آغاز شد.

همچنین ۵۵ پروژه عمرانی در شهرستان مشگین شهر در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها شامل واحدهای آموزشی شهری و روستایی، کارخانه سبد سازی میوه، بهسازی و آسفالت جاده‌های روستایی، پروژه‌های مرتبط با آب و خاک و گازرسانی به ۶ روستای محروم بود.

به اذعان استاندار اردبیل ۷۵۰ واحد صنعتی در استان فعال است که ۲۶ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند. استاندار اردبیل بیان کرد: قبل از انقلاب هیچ واحد صنعتی در استان اردبیل وجود نداشته ولی در حال حاضر کارآفرینان نقش اصلی اشتغالزایی را در استان بر عهده دارند.

بهنام جو یادآور شد: فعالان اقتصادی استان اردبیل با وجود تحریم‌ها تولید را ادامه می‌دهند و این امر نشان از اراده بالای فعالان این بخش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1350943
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.