حسین وطن‌دوست روز دوشنبه در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان ، یکی از سیاست‌های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و حداکثر استفاده از زمین زراعی و آب مصرفی ذکر کرد.

او اظهارداشت: استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دست اقدام دارد که نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی گفت: با اجرای طرح‌های گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای بیش از ۷۰۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه شده ، افزون بر ۴۲۰ میلیون مترمکعب نیز در مصرف َآب صرفه‌جویی و بستر مناسبی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار فراهم می‌شود.

محسن مصطفایی ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بخش کشاورزی ایجاد امنیت غذایی برای جامعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: استان اردبیل طرح احداث و راه‌اندازی پنج هزار هکتار برنامه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: پس از افزایش تولید در واحد سطح یکی دیگر از مولفه‌هایی که مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران تولید استان قرار گرفته، افزایش میزان اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان و توانمند در این بخش می‌باشد.

او گفت: در اوایل سال ۹۷ میزان احداث و راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای استان بیش از ۲۰ هکتار نبود ولی امسال ۲۳ طرح در کارگروه اشتغال به تصویب رسیده که مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای ۱۶۰۰ و ۱۰۰۰ هکتاری در پارس‌آباد می‌باشد با راه‌اندازی این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۳۵۱ نفر زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۱۶طرح بزرگ گلخانه‌ای با ۹۶ نفر اشتغال در دست اقدام است و استان اردبیل یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در توسعه واحدهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.