به گزارش ایرنا ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال روز جمعه در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران از پیش بینی بارش های تند و رگباری باران در بعد از ظهر امروز جمعه خبر داد و اعضای این شورا را به آمادگی لازم جهت رویارویی با هرگونه پیشامدهای احتمالی ناشی از جاری شدن سیل در مناطق مختلف شهری و روستایی منطقه فراخواند.
احمد قنبری گفت: با توجه به هشدارهای داده شده از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران مرکز استان و همچنین پیش بینی بارش بیش از 30 میلیمتر باران در مدت زمان کوتاه در عصر امروز لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران برای رویارویی با جاری شدن سیلاب در منطقه و همچنین آبگرفتگی معابر شهری ضرورت دارد.
او افزود: همه دستگاه های اجرایی عضو این شورا از جمله اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، شهرداری ها و امور آب ضمن آماده نگهداری دستگاه ها و ماشین آلات سنگین راهسازی و راهداری و حفظ و حراست از تاسسیات خود در رویارویی با حادثه سیل ، در صورت نیاز از ماشین آلات سنگین بخش خصوصی نیز باید کمک بگیرند.
وی با توصیه به مردم شهرستان جهت پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل آب های روان اظهار داشت: انتظار از بخشداران و دهیاران سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم انجام تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از رفت و آمد مردم به حاشیه رودخانه ها تا زمان فروکش بارندگی های امروز است.
وی گفت: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر همراه بودن بارندگی های عصر امروز با رعد و برق های تند انتظار از دامداران شهرستان پرهیز از اقدام به چرای دام ها در فضای باز می باشد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با برخورداری از 60 شاخه رودخانه و مسیل آبهای روان بستر مناسبی برای وقوع حوادث ناشی از بارندگی های تند باران است و بارش حجم زیادی از باران بصورت رگباری و تند احتمال وقوع سیل در این رودخانه ها و مسیل ها را افزایش می دهد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.