دکتر قدرت اخوان اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و توانبخشی با معاینه رایگان و با استفاده از بیمه خاص از جمله خدمات جاری دانشگاه برای بیماران دارای نارسایی مزمن کلیه است.
وی اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری های کلیوی باید اقدامات لازم از قبیل کنترل قند خون ، فشار خون ،عفونت های کلیوی و سنگ کلیه جدی گرفته شود.
اخوان اکبری بیان کرد: هم اکنون 10 بیمارستان استان اردبیل بطور متمرکز در سه نوبت کاری فعال و یک نوبت کشیک برای بیماران دیالیزی مراجعه کننده اعم از بیماران ثابت، میهمان و اورژانسی خدمات درمانی ارائه می دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 9درصدی بیماری های کلیوی در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش روز افزون تعداد بیماران با نارسایی مزمن کلیه و نیازمند به دیالیز بخش های درمانی و دستگاه های موجود مراکز تحت پوشش پاسخگوی امور دیالیز بیماران استان نخواهد بود و در آینده با کمبود فضا و دستگاه مواجه خواهیم شد.
اخوان اکبری ادامه داد: ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی در مراکز درمانی نیازمند اعتبار است و در این مورد هم از بنیاد امور بیماری های خاص و وزرات بهداشت پیگیری های لازم انجام شده است.
وی افزود: تامین و ایجاد فضای فیزیکی کافی برای بیماران کلیوی و دیالیزی در کنار استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیازمند حمایت مسئولان، خیرین و انجمن های مردم نهاد است.
براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی در استان اردبیل 101 تخت دیالیزی با 96 دستگاه فعال وجود دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.