دکتر محمد محمودی کیا در یادداشتی اختصاصی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: آری! شهادت، سرنوشت محتوم فرزندان خمینی است؛ آنان که در فریبستان فراعنه طاغی مست از قدرت و در ظلمتکده اشرار روبه‌صفت خبیث و غارتگر، این‌چنینمردانه در بزم عشق می‌جنگندو تا آن هنگام که صورت به خون سرخ خود خضاب نکنند، دست از جهاد برنمی‌دارند که نیک می‌دانند آن هنگام که ناقوس جنگ بلند شود، عیار مردانگی پرده از روی برگیرد و مدعیان سیه‌رو را رسوا کند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (الاحزاب/۲۳)

 

دست جنایت‌کار و ناپاک خبیث‌ترین اشرار عالم،دیگربار در جنایتی بزرگ و نابخشودنی، چراغ عمر سیدالشهدای مقاومت، امیر قافله مجاهدان، فخر الاسلام، سید الاعلام و ملجأ الانام، ابوالشهید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله(رضوان الله علیه)، به همراه صدها نفس محترم از زنان و کودکان و بی‌پناهان را به خاموشی گرایاند. «یَوْمٌ عَلی آلِ الرَّسُولِ عَظِیمٌ».

 

سید مجاهد ما که عمری در راه اعتلای کلمه حق و آزادی قدس شریف کوشید و لحظه‌ای آسایش را بر خویش روا نداشت، اینک مغتسل به خون پاک خود است تا با پیکری خونین و رنجور از سال‌ها مجاهدت به دیدار امام شهیدان بشتابد و در جنت المأوی قرار گیرد؛ همو که چه روزها و چه ساعت‌ها در آتش فراق یاران شهیدش می‌سوخت، اینک پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کرد تا همچون مقتدای شهیدش، علی بن ابی طالب ـ که سلام خدا بر او باد ـ این‌چنین مستانه فریاد برآورد که: «إِنَّ الْمَوْتَ طَالِبٌ حَثِیثٌ، لَا یَفُوتُهُ الْمُقِیمُ وَ لَا یُعْجِزُهُ الْهَارِبُ. إِنَّ أَکْرَمَ الْمَوْتِ الْقَتْلُ؛ مرگ، شتابان، در طلب همگان است. نه اقامت گزیده و به جهاد روى ننهاده از چنگالش رسته، نه آن‌که از او می‌گریزد، عاجزش یافته. گرامی‌ترین مرگ‌ها، مرگ در کارزار است.»

 

آری! شهادت، سرنوشت محتوم فرزندان خمینی است؛ آنان که در فریبستان فراعنه طاغی مست از قدرت و در ظلمتکده اشرار روبه‌صفت خبیث و غارتگر، این‌چنین مردانه در بزم عشق می‌جنگند و تا آن هنگام که صورت به خون سرخ خود خضاب نکنند، دست از جهاد برنمی‌دارند که نیک می‌دانند آن هنگام که ناقوس جنگ بلند شود، عیار مردانگی پرده از روی برگیرد و مدعیان سیه‌رو را رسوا کند.

 

اینان با خمینی با خون خود عهد بسته‌اند و شهادت را عزت ابدی دانند و دمی از آن روی بر نمی‌گیرند و همچون زینت عبادت‌کنندگان، یادگار ظهر خونین عاشورا، علی بن الحسین  ـ که سلام خدا بر او باد ـ بر یزدیان زمانه این‌چنین فریاد برمی‌آورند که: «أما علمتَ أنّ القتل لنا عادة، وکرامتنا من الله الشهادة»!

 

شیعه به مرگ سرخ انس دارد و مشتاقانه در آغوشش گیرد. مردان خدا را از مرگ باکی نیست که مرگ، میراندن نشئه ملکی و سیر به عالم ملکوت است؛ شهادت مهر حسن‌ختام است بر حیات ملکی و پر پروازی است گشوده به جهانی از نور و روشنایی! این‌چنین مرگی را چه باک است که:

رقص و جولان بر سرِ میدان کنند/ رقص اندر خونِ خود مردان کنند

چون رهند از دستِ خود دستی زنند/ چون جهند از نقصِ خود رقصی کنند

مطربانْشان از درون، دف می‌زنند/ بحرها در شورشان کف می‌زنند

 

اینک روح بلند سید مجاهدان در ملکوت اعلا مأوا گرفته و به جمع یاران شهیدش پیوسته است و مقاومت ـ این یادگار ذی‌قیمت شهیدان ـ همچنان بالنده و استوار ایستاده تا فتحی دیگر در میانه ویرانی و بزم خون بر پا کند که حقیقت جز این نیست که: «إذا سَیِّدٌ مِنّا خَلا قامَ سَیِّدٌ/ قَؤُولٌ لِما قالَ الکِرامُ فَعُولُ».

با این همه، فقد مصیبت‌بار این شهید سعید عزیز و دیگر فرماندهان شجاع تاریخ مقاومت از سید عباس موسوی تا شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، عبدالعزیز رنتیسی، عماد مغنیة، حسن طهرانی مقدم، مصطفی بدرالدین، قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، محمدرضا زاهدی، فؤاد شکر، صالح العاروری، اسماعیل هنیة، ابراهیم عقیل، احمد وهبی، طالب سامی عبدالله، محمد نعمة ناصر، حسان اللقیس، وسام خلیل طویل، محمدحسین سرور، علی کرکی و هزاران هزار شهید در خون تپیده مقاومت اسلامی، نه تنها خللی در عزت و افتخار آن وارد نمی‌آورد ـ که اگر چنین بود قافله کربلا می‌بایست در همان دشت پر خون مدفون می‌گشتند و گمشدگانی در دل تاریخ می‌شدندـ که روحیه دلاوری‌ها و عزت‌آفرینی‌ها را صد چندان خواهد نمود؛ ان شاء الله. که اینان سرآمدان تاریخ‌اند و گواهان صادق یوم الحشر و طریق هدایتگر آنان برای همیشه الهام‌بخش است و راه‌جویان به حق را راه‌نما.

 

این شهادت‌ها بی‌گمان، برگ‌های زرین کتاب تاریخ اسلام باشد تا آیندگان که روزی امروز ما را به قضاوت می‌نشینند صدق قول و وفای به عهد شهیدان را به نیکی شهادت دهند؛ تا بدانیم و بدانند که شجره طیبه اسلام با چه خون دل‌هایی زنده مانده و چه جان‌های عزیزی در مسیر آن به قربانگاه رفته‌ است.

 

در خاتمه، دیگر بار شهادت سید المجاهدین، جناب سید حسن نصرالله ـ این بزرگ‌مرد پر افتخار و ستاره کم نظیر و پر فروغ اسلام و تشیع ـ را به محضر مقدس خاتم‌الاولیای علی‌الاطلاق، حضرت ولی‌الله الاعظم، بقیة الله فی العالمین، حجت بن الحسن المهدی(عج الله فرجه الشریف) و نیز اولیای عظیم‌الشأن اسلام، خاصه رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، تبریک و تسلیت عرض کرده و برای آن روح ملکوتی، علو درجات و همنشینی با خلص اولیای الهی را مسألت دارم.

 

اللهم انزله منازل الابرار و احشره مع الذین بذلوا مهجتهم فی سبیلک صابرا محتسبا فجزاه الله یا رب احسن الجزاء

وانا لله وانا الیه راجعون

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.