غلامرضا فدوی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی مشاوران پایگاه های انتخاب رشته کنکور 97 و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوران فعال مدارس استان، مراکز مشاوره استان و هسته های مشاوره دانش آموزان استان را پوشش داده اند.
وی با اشاره به نیاز استان به 800 مشاور جدید بیان کرد: در کشور برای هر 15 دانش آموز یک ساعت مشاور در این مراکز به طور متوسط خدمات ارائه می کند که در آذربایجان غربی دانش آموزان بسیار کمتری از مشاوره های تربیتی و تحصیلی بهره مند می شوند.
فدوی با اشاره به جایگاه سلامت روان در آموزش و پرورش و اسناد بالادستی، اضافه کرد: سلامت روان از جمله مسایلی است که در سند تحول بنیادین به نحو مطلوبی به آن پرداخته شده ولی متاسفانه در عمل جایگاهی در برنامه ها ندارد و به طور کامل مغفول واقع شده است.
فدوی بیان کرد: پرداختن به سلامت روان که ریشه و بنیاد همه اهداف تربیتی و آموزشی است، نباید این چنین به فراموشی سپرده شود.
وی اضافه کرد: سلامت جسمی در سه سال گذشته مورد توجه خاص دولت واقع شده ولی سلامت روان به عنوان بستر سلامت جسمی نادیده انگاشته شده است.
رییس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: تقویت مراکز مشاوره جزو ضرورت هاست و از نظر امکانات نیز این مراکز باید تجهیز شوند و نیروی انسانی مورد نیاز آنها تامین شود.
فدوی ادامه داد: توجه به بهداشت روان در اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه نیز باید به شکل پررنگ و عمقی پیش بینی شود و مورد توجه باشد.
وی با اشاره به موج بازنشستگی فرهنگیان در سال های اخیر و کمبود نیروی انسانی در این بخش، گفت: توجه ویژه به جذب نیروهای مشاوره از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدام های امسال از نیازهای این بخش است.
دوره آموزشی توجیهی مشاوران پایگاه های انتخاب رشته کنکور97 سراسر استان امروز در محل دبیرستان پروین اعتصامی ناحیه یک ارومیه با حضور 98 نفر متخصص مشاوره تحصیلی در ارومیه برگزار شد.
توانمندسازی و توسعه دانش شغلی مشاوران انتخاب رشته سراسر استان، ارائه یک چهارچوب و الگوی یکسان در ارائه مشاوره انتخاب رشته کنکور، بروز رسانی اطلاعات مشاوران و ارائه آخرین تغییرات انتخاب رشته کنکور، ایجاد هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت های پایگاه های انتخاب رشته جهت توسعه عدالت آموزشی و کمک به اولیا در انتخاب رشته از اهداف این دوره بود.
امسال 27 پایگاه انتخاب رشته در سراسر استان فعال خواهد بود و 98 نفر متخصص مشاوره تحصیلی در این پایگاه ها حضور فعال خواهند داشت.
به گزارش ایرنا اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند حدود 800 مشاور است؛ این نهاد در تمامی مناطق 24 گانه دارای مراکز مشاوره تحصیلی و تربیتی است که به صورت مراکز و هسته های مشاوره فعالیت می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.