مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه گفت: میانگین مصرف آب مردم ارومیه با استاندارد فاصله دارد.

حاتم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: میانگین مصرف در ارومیه برای هر فرد به طور متوسط 190 لیتر در شبانه روز است، که با توجه به شرایط اقلیمی بایستی در حدود 135 لیتر در شبانه روز باشد، لذا با کاهش میزان مصارف غیر ضروری آب می توان از هدر رفت آب جلوگیری کرده و به میانگین مصرف استاندارد نزدیکتر شد.

وی افزود: خوشبختانه میزان بارندگی ها در آذربایجان غربی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته مناسب بوده است ولی میزان بارندگی ها در کل کشور نسبت به دوره مشابه بیش از 25 درصد کاهش داشته است.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه گفت: تبدیل الگوی بارش از برف به باران و کاهش میزان ذخایر برفی که یکی از اندوخته های منابع آب به شمار می روند نگران کننده است و مردم عزیز بایستی بیشتر نسبت به صرفه جویی توجه داشته و از مصرف بی رویه خودداری کنند.

حاتم زاده گفت: صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همگانی است و مربوط به یک اداره و یا سازمان خاصی نیست و برای جلوگیرب از کمبود آب و قطع آن همه باید از آب صحیح استفاده کنند.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: آب امانت فرزندان ماست، جهت حفظ این امانت و جلوگیری از هدر رفت آب نیازی به برداشتن قدم های بزرگ نیست و با توجه به توصیه های صرفه جویی در مصرف آب می توان شکرگزار این نعمت حیات بخش و بی نظیر الهی بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.