امام جمعه ارومیه گفت: وظیفه حاکم اسلامی برقراری احکام اسلامی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه این هفته اظهار کرد: حاکم اسلامی موظف است احکام دین در جامعه اسلامی برقرار کند که مسئله حجاب یکی از احکام مورد تاکید در اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خصوص سالروز ولایت حضرت فاطمه و روز مادر و زن خاطر نشان کرد: قبل از اسلام زنان ارزش اجتماعی پایینی داشتند ولی با ورود اسلام زنان مرتبه والای پیدا کردند و مردان و زنان در یک مرتبه و ارزش قرار گرفتند که این روز فرصت مناسبی است که از مادران تقدیر شود.

وی ادامه داد: ارزش زن به حدی است که انسان دیگری را تربیت کند و عامل تربیت پیشرفت جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  تصریح کرد: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در استان مشکلاتی وجود دارد که مسئولان استانی باید به آن توجه کنند و آن را مرتفع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بااشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلافات قومی گفت: آذربایجان غربی استان حساسی بوده که در این استان قومیت و ادیان مختلفی وجود دارد که باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کرده و برادری و وحدت میان آن ها حفظ شود.

وی ادامه داد: تعصب های قومی از افکار دوران جاهلی بوده و نباید این افکار در این زمان وجود داشته باشد و همه اقوام در کنار هم زیر علم اسلام زندگی کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: برخی از باور های غلط مربوط به ایام عید و روز چهارشنبه سوری و 13 بدر که در میان مردم وجود دارند تبدیل به خرافات شده اند باید از بین روند.

به گزارش ایسنا؛ برگزاری مراسم ویژه روز زن، توزیع نهال در مصلی امام خمینی در بین نمازگزاران، برپایی بازارچه خیریه آدینه «یک خرید، یک امید»، برپایی غرفه پایگاه‌های خبری و کتاب و مدافعان حرم، مراسم تجلیل از معصومه میرزایی مادر شهیدان سهراب و اسماعیل رستمی همسر و خواهر شهید و مادر جانباز برنامه‌های جانبی این هفته در نماز جمعه ارومیه بود.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.