استاندارآذربایجان غربی گفت: دولت 1000 میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کانی ‌سیب به دریاچه ارومیه هزینه کرده است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری دراولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، احداث بدون مطالعه سد و توسعه بی رویه کشاورزی را از علل خشکی دریاچه ارومیه دانست و گفت: دولت 1000 میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کانی ‌سیب به دریاچه ارومیه هزینه کرده و ۱۵ کیلومتر تونل نیز ایجاد شده است و مقرر شده علاوه بر انتقال ۹۵ میلیون مترمکعب از سد چپرآباد، ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب، از کانی سیب به دریاچه ارومیه تزریق شود .

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است دریاچه ارومیه احیا شود افزود: دولت در تلاش است ازطریق فایناس خارجی روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه تسریع شود.

استاندارآذربایجان غربی با تاکید براینکه از ظرفیت های بومی استان برای پست های مدیریتی استفاده می کنم افزود: افرادی که لیاقت، شایستگی، تعهد و تخصص کافی داشته باشد بدون توجه به مسائل جناحی از او پشتیبانی می کنم .

وی با اشاره به اینکه 27مشاور را با قاطعیت غزل کردم چرا که برخی مشاوران رانت اقتصادی داشتند افزود: طی ماه آینده ۵۶ نفر در استانداری بازنشست می شوند .

استاندار آذربایجان غربی  با بیان اینکه در رابطه با فرمانداری سلماس تصمیم گرفته شده و در حال پیگیری هستیم واز سرپرست کنونی فرماندار سلماس در جای دیگر استفاده خواهیم کرد افزود:  خوشبختانه سلماس منطقه ویژه اقتصادی دارد ولی زیرساخت هایش آماده نیست پروسه طی شده برای سرمایه گذاری در این منطقه چندان رضایت بخش نبوده و موجب آزردگی سرمایه گذار شده است .

شهریاری با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی دارد و در تلاشیم تا زیر ساخت های جذب سرمایه گذاران را در استان فراهم کنیم تصریح کرد: بدلیل ارزانی انرژی، حمل و نقل، وجود نیروی متخصص و بازار خوب سرمایه گذاران مشتاق به سرمایه گذاری در ایران هستند که با تمام وجودم برای رشد و شکوفایی و توسعه استان تلاش میکنم و نسبت به مسئولیتی که بمن سپرده اند عمیقا پایبندم .

وی گفت: وجود ثبات و ارامش سرمایه گذاران را برای فعالیت در استان ترغیب می کند که باید آنان را قانع کرد که سرمایه‌گذاری در این استان توجیه اقتصادی دارد .

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه در سطح کشور شناختی از ظرفیت های آذربایجان غربی وجود ندارد افزود: کمپین معرفی آذربایجان غربی در سطح کلان کشوری باید راه اندازی وامید بیشتری در جامعه تزریق شد تا بتوان درراستای ترقی استان بیشتر گام برداشت .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی ندارد و آرامش کامل در استان برقرار است افزود: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی با وجود 1000 کیلومتر مرز مشترک با سایر کشورها امنیت پایداری در استان حاکم است .

شهریاری با اشاره به اینکه ورزش اذربایجان غربی ظرفیت بالایی دارد و مدال اوران جهانی دراستان وجود دارد افزود: حل مشکلات ورزش آذربایجان غربی ازاولویت های استان است و از تیم های ورزشی استان که بتوانند نام آذربایجان غربی را درکشور مطرح کنند حمایت می کنم .

وی درخصوص مشکلات واحد های صنعتی در استان افزود: طی بازدیدی که از واحدهای صنعتی داشتم در جریان مشکلات این واحدهای قرار گرفتم و دستورات لازم برای حل این مشکلات صادر شده که با مدیریت صحیح می توان جلوی مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی در استان را گرفت .

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کاشت 38 هزار هکتاری چغندرقند و افزایش 15 هزار هکتاری کشت این محصول نسبت به میزان تعیین شده افزود: مدیریت میزان کشت محصولات آب بر می تواند در احیای دریاچه ارومیه نقش موثری داشته باشد .

شهریاری با تاکید بر اهمیت هنر و ادبیات ترکی و اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و مذاهب مختلف است افزود: کارگروه تخصصی فرهنگ و هنر در استان تشکیل می شود .

وی با بیان اینکه توانایی اصحاب رسانه بسیار بالاست و این قشر می تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان موثر باشند گفت: نقد صادقانه عملکرد مدیران از اساسی ترین وظیفه رسانه هاست که این قشرباید در انتشار اخبار تقوای الهی را رعایت کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.