مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: 3 مدرسه علمیه جدید خواهران در آذربایجان غربی در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام حمید راحلی در نشست خبری با عنوان برنامه های دهه فجر حوزه علمیه و پذیرش حوزه های علمیه خواهران افزود: در دهه فجر امسال مدارس علمیه الزهرا ارومیه و میاندوآب و ساختمان اداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام راحلی افزود: برگزاری همایش پیوند های آسمانی در جهت آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی ،برگزاری محفل انس با قرآن با حضورقاریان ممتاز کشوری و استانی ،اردوی پیاده رویی خانوادگی طللاب و روحانیون  و همایش تجلیل از دانش آموختگان ممتاز بالغ بر 1300 نفر خانواده های روحانیون از جمله برنامه های مهم حوزه علمیه  استان در دهه فجر امسال خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از جمله مراکزی است که در راستای تسهیل تحصیلات در مراکز آموزشی دینی قدم برمی دارد تصریح کرد: بالغ بر 2 هزار نفردر سطح حوزه های علمیه در سطح 2و 100 نفر در سطح3 و نزدیک 10 نفر به تحصیل در سطح 4 مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد:در سال تحصیلی 96-97نزدیک به 8 هزار نفر پذیرش در سطح 2و3خواهیم داشت که از امسال در مرکز ارومیه از مقطع سیکل نیز در حوزه علمیه خواهران ثبت نام خواهیم داشت.

حجت الاسلام راحلی با تاکید به اینکه ثبت نام حوزه های علمیه در هر دو بخش خواهران و برادران از 3 بهمن شروع و تا 30بهمن ادامه دارد گفت:در آذربایجان غربی 12 مدرسه فعال در 8 شهرستان  وجود دارد که در تمامی مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری پذیرش خواهند داشت و تحصیل در این مدار س نیز رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها مجموعه ای که به صورت مستمر و مستقیم در امر تربیت خواهران طلاب اقدام کرده،حوزه علمیه است که هدفش تعالی جامعه و بهبود کیفیت زندگی خواهران بوده و حوزه علمیه خواهران استان در این راستا پیش قدم بوده و در دو سال گذشته  رتبه های اول و سوم را در پذیرش طلاب در کشور کسب کرده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.