عضو شورای اسلامی شهر خوی گفت:  در شش ماه اخیر حدود ۷۰ درصد مناطق حاشیه ای شهر خوی خدمات رسانی شده است.

مسعود کوچک بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه  مناطق حاشیه ای در چرخه عمران و خدمات شهری قرار گرفتند  اظهار کرد: توسعه متوازن شهری از دغدغه های اعضای شورا است و با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان در مناطق حاشیه ای اسکان دارند با تمامی توان در صدد هستیم که این مناطق محروم از خدمات شهری و امکانات رفاهی برخوردار شوند.

کوچک بیگی بابیان اینکه شورای شهر تصمیم دارد مناطق محروم و حاشیه ای شهر را در چرخه توسعه و خدمات شهری در اولویت قرار دهد تصریح کرد: با مطالعات انجام شده مشکلات این مناطق شناسایی و اولویت بندی شده و در حال حاضر امکاناتی همچون  آسفالت ، فاضلاب، جدول کشی و ایجاد فضاهای سبز در این مناطق انجام می شود.

وی از تلاش همه جانبه شورا و شهرداری خوی درخصوص ارجاع پرونده مناطق حاشیه ای به کمسیون ماده ۵ خبرداد و گفت: برنامه ریزی می شود که این مناطق  داخل محدوده شهری قرار بگیرند تا از امکانات مطلوب شهری برخوردار شوند .

رئیس کمسیون امور حقوقی و املاک شورای شهر خوی از مسیر گشایی بیش از ۷ کیلومتری در داخل و خارج محدوده شهری در دوره پنجم شورا خبرداد و‌گفت: طرح مسیر گشایی در برنامه توسعه پنج ساله به تصویب رسیده که طی ۴ ماه اخیر بیش از ۲ کیلومتر توافقات رسمی و نهایی برای تملک انجام شده است .

این عضو شورا ضمن انتقاد از وضعیت مسیر گشایی در دوره های قبلی شورا گفت: بعضی مسیرگشایی ها بدون توافق نهایی و تنها با تملک های اولیه انجام شده است که رسیدگی به موضوع آنها در حال حاضر توان و رمق شورای دور جدید را گرفته است .

کوچک بیگی مسیرگشایی داخل محدوده شهری را از سخت ترین کارهای عمرانی عنوان کرد و گفت : مسیرگشایی ها در روان سازی ترافیک نقش بسزایی دارند که با مطالعات انجام شده در صدد هستیم از میزان ترافیک هسته مرکزی شهر بکاهیم .

عضو شورای شهر خوی بابیان مشکلات حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری اظهار کرد: طی برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ذیربط برا رفع مشکل ترافیک و رسیدگی به وضعیت حمل و نقل عمومی به نتایج بسیار مطلوبی در این زمینه رسیده ایم که در آینده نزدیک اعلام و اجرا خواهد شد.

وی همچنین از حضور گروه سرمایه گذار در زمینه احداث شهربازی و مکان تفریحی در خوی خبر داد و اعلام کرد: طی بازدیدی که شورای شهر به همراه مسئولین شهرداری از  پروژه های عظیم تفریحی در سایر استانها داشتند ، از سرمایه گذاران آن پروزه ها برای فعالیت در خوی دعوت بعمل آمده است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.