مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از حضور بیش از 60 هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا فریدون سید مصطفوی که در مراسم نمادین جشن غنچه ها و شکوفه هادر محل آموزشگاه دولتی شهید حسین فهمیده  ارومیه حضور یافته بود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقدیر و تشکر از زحمات معلمین از ثبت نام 60 هزار و 410 نفر دانش آموز پایه اول در مدارس استان برای تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال قبل 329 نفر افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: امسال از 33 هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی نیز ثبت نام به عمل آمده است. 

مدیرکل آموزش پرورش آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش دیدن همه دانش آموزان و بازنماندن آن ها از تحصیل خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان 147 کلاس زیر 5 نفر تشکیل می شود و بعضا حتی برای 2نفر دانش آموز نیز یک معلم در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماندکه  این در حالی است که در سایر استان ها که پراکندگی مناطق روستایی به این شکل نیست برای هر 20 نفر یک معلم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید 360کلاس توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در اخنیار آموزش و پرورش قرار داده شده است افزود: با وجود این اقدامات ما همچنان به کلاس های بیشتری نیاز داریم و اگر این رقم حتی صد برابر نیز بود همچنان ما در زمینه کلاس درس مشکل داشتیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد برای سال های آینده کلاس های بیشتری توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای تحصیل دانش آموزان آماده شود.

سید مصطفوی گفت: آموزش و پرورش طی اقدامات کارشناسی شده ارزشیابی های پایه اول را توصیفی اعلام کرده است تا دانش آموزان به دور از استرس نمره گرفتن و ضمن بازی و نشاط در کلاس درس آموزش های لازم را ببینند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همراهی اولیا با معلمان دانش آموزان اظهار کرد: شیوه های تدریسی در گذشته به کار گرفته می شد با امروز کاملا متفاوت است لذا از اولیاء دانش آموزان انتظار داریم که به آنچه که معلم ها اعتماد داشته و به آنچه که آن ها  در کلاس تدریس می کنند مداخله نکنند و او را در امر تدریس همراهی کنند.

سید مصطفوی افزود: محتوای مورد نیاز دانش آموزان در دوره ابتدایی صرفا به کتاب های درسی محدود می شود و استفاده از کتاب های کمک آموزشی و تستی صرفا استرس دانش آموزان را بیشتر میکند و روند آموزش آنان را مختل خواهد کرد لذا با تمام کسانی که به دانش آموزان کتاب های غیر درسی توصیه و تحمیل می کنند به جد برخورد خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره 147معلم و 777دانش آموز شهید استان افزود: امیدواریم بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که بتوانند ادامه دهنده راه شهدا به ویژه شهید حسین فهمیده باشند.    

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.