امام جمعه شاهین دژ گفت: ما همه مدیون امام امت هستیم.

حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را پیوند عمیق بین امت و امام عنوان کرد و افزود: ما مدیون امام هستیم و ایشان حق بزرگی به گردن ما دارند و نه تنها در این ایام بلکه در تمام طول سال باید به یاد امام باشیم.

وی با اشاره به خفقان زمان های قبل از انقلاب و رژیم های گذشته افزود: امروزه همه مردم از هر قشری به راحتی و با آزادی کامل حرفها و انتقادات خود را با بالاترین پست های کشوری در میان گذاشته و مطالبات خود را بیان می کنند و این ازادی و امنیت حاکم در جامعه ایران را مدیون ایثارگری ها و سیاست های امام راحل هستیم.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه سراسر زندگی امام راحل برای امروز و ایندگان ما الگو سرمشق بوده است گفت: امام خمینی با پاکدامنی و پرهیزکاری و کیاست خود در عرصه سیاست علی وار وارد شد و درمقابل انحرافات و مزدوران زمان ایستادگی کرده و جامعه اسلامی و انقلابی را به دنیا معرفی نمود.

وی با اشاره به نفوذ اندیشه های  امام خمینی (ره) در دنیا افزود: چنانچه کشورهای غربی و اسرائیل و امریکا با صرف هزینه های هنگفت در منطقه لشکرکشی نمی کردند امروزه بیداری اسلامی تا کاخ سفید نیز کشانده می شد.

امام جمعه شاهین دژ با بیان اینکه باید جوانان ما سیره امام خمینی (ره) را مطالعه و الگوی خود قراردهند تصریح کرد: بیان زندگی امام راحل و سیره عملی ایشان جوانان امروز را پایبند انقلاب و اسلام نگه می دارد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل خود را خدمتگزار مردم می دانست تا رهبر خاطر نشان کرد: دغدغه مردم داری و مدارا با هرقشری از رسالت های امام خمینی بود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه امام خمینی در وصیت نامه خود وحدت وانگیزه را به عنوان  رموز بقای انقلاب بیان کرده است گفت: وحدت در جامعه امروز با حضور پرشور ملت در پای صندوق های رای، راهپیمایی ها،نمازهای جمعه و تجمعات به وضوح دیده می شود.

وی ادامه داد: اگرچه هراز گاهی مشکلات اقتصادی و کاستی ها و نقایصاتی در دولت وجود دارد ولی این امر باعث دلسردی مردم از نظام اسلامی نشده  چرا که مردم ایران با حضور پرشور خود در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور این مسئله را ثابت کرده اند.

امام جمعه شاهین دژ برنامه های یادبود و بزرگداشت امام خمینی را زمینه ای برای آشنایی جوانان با سیره امام راحل عنوان کرد و افزود: در تمامی دنیای اسلام 14 خرداد به عنوان سالروز رحلت امام فرزانه امت اسلامی مراسماتی برگزار می شود و که بزرگداشت این مقام شامخ بهترین راهکار برای خدمت به اسلام و انقلاب به عناوین مختلف است.

وی با بیان اینکه شناساندن جوانان با زندگی معنوی و اجتماعی امام خمینی از وظایف نهادها و دستگاههای فرهنگی جامعه است یاد اورشد:با وجود ناامنی و شعله ور شدن آتش در کشورهای منطقه،امروزه ایران اسلامی به عنوان امن ترین دولت در منطقه است و باید ارگانهای فرهنگی از این فرصت برای رشد جوانان و آشنایی با سیره عملی ایشان تمام توان خود را بکار بندد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.