به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز شنبه در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه افزود: بین آذربایجان غربی و استان های شرقی ترکیه سه مرز سرو – اسندره، رازی – کاپی کوی و بازرگان – گوربولاغ وجود دارد که از مرزهای فعال کشور به شمار می رود.
وی اضافه کرد: از مهمترین مشکلات اجرایی برای انجام هرچه بهتر فعالیت های مرزی بین 2 کشور، اجرا نشدن تفاهم نامه های انجام شده در گذشته بین مسئولان 2 طرف است که باید با همراهی هم تلاش کنیم تا این تفاهم نامه ها با هدف تسهیل تجارت به اجرا در بیاید.
وی اظهار کرد: مسئولان آذربایجان غربی بیشترین توجه را به بهبود مراوده های مرزی دارند و با همه توان در راستای ارتقای امنیت مرزی تلاش می کنند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هم مرز بودن چهار شهرستان ماکو، خوی، سلماس و ارومیه با استان های مرزی ترکیه ادامه داد: توسعه ارتباط مسئولان این شهرستان ها با والی استان های مرزهای شرقی ترکیه از جمله مواردی است که می تواند در بهبود شرایط مرزی موثر باشد.
سعادت گفت: اراده مسئولان بلندپایه ایرانی، توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف با کشور ترکیه است و ما نیز بر اساس این اراده در راستای بهبود روز افزون روابط می کوشیم.
عثمان پشمن/ Osman pesmen / سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در ارومیه افزود: ارتقای روابط تجاری بین 2 کشور با پشتیبانی مسئولان آذربایجان غربی از جمله اهداف کنسولگری ترکیه در این شهر است.
به گزارش ایرنا، ارومیه از جمله شهرهای کشور است که به علت داشتن مرز مشترک با ترکیه، کنسولگری این کشور در آن راه اندازی شده است.
توافق تجارت 30 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه از سوی روسای جمهوری 2 کشور در 18 فروردین ماه سال 94 به امضا رسیده است.
سران 2 کشور ایران و ترکیه تاکنون چهار بار با هم دیدار و گفت و گو کرده اند.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.