به گزارش ایرنا علی پیام روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی کمیته اجلاس ایثارگران کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در پی ایجاد اختلال و تهدیدهای پی در پی برای ایجاد هنجارهای اجتماعی در کشور هستند و برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا یک برنامه مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: ایثارگران و جانبازان، یادگاران هشت ساله دفاع مقدس هستند و باید دلاورمردی ها و شجاعت ها و رشادت های آنان را در بین جوانان و جامعه اسلامی رواج دهیم تا دنیا بداند که مردان این خاک از جانشان می‌گذرند ولی نمی گذارند ذره ای به خاک وطن تجاوز شود.
وی با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، افزود: رسانه هایی چون صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی باید با تبلیغ این کنگره ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج دهند و سد محکمی در مقابل تهاجمات فرهنگی باشند.
سرهنگ جبرئیل هوشمند، رئیس بنیاد آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدا نیز در این جلسه گفت: سالانه 500 یادواره شهدا در آذربایجان غربی برگزار می‌شود تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهدات را در جامعه رواج دهیم.
وی افزود: تولید و توزیع آثار ماندگار شهدا، ایجاد مشارکت اجتماعی با هدف ترویج یاد شهدا در جامعه، معرفی شهدا و ایثارگران به جوانان و جلوگیری از تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم در جامعه از اهداف برگزاری کنگره و یادوراه شهداست.
وی ادامه داد: قبل از برگزاری کنگره 12 هزار شهید، 5 اجلاس قشری با محوریت دانش آموزی، طلاب و روحانیون، ایثارگران، پیشمرگان کرد و دانشگاهی در نقاط مختلف شهر و استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، کنگره ملی 12 هزار شهید استان در آبان سال جاری و با حضور بیش از هفت هزار نفر از خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران برگزار می شود.
8135/ 3072 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.